S novými mantinely

07. prosince 2007, 15:37 - Jiří Pšenička
07. prosince 2007, 15:37

Televizní reklama

Televizní reklama se bude řídit novými pravidly. Poslanci Evropského parlamentu schválili novelu směrnice o televizním vysílání, která má přinést některé novinky. TV stanice budou například moci využívat nového způsobu reklamy v podobě placeného umísťování výrobků v některých pořadech. Členské státy jej mohou povolit ve filmech, v seriálech, ve sportovních a zábavních programech, nesmí to však být na úkor tvůrčí nezávislosti autorů a na tuto skutečnost musí být před a po skončení pořadu upozorněno. Product placement nesmí být v dětských pořadech, v dokumentech a ve zpravodajství.
Podle kompromisu, na němž se evropští poslanci shodli, nesmí reklama přesáhnout 12 minut z každé hodiny. Zpravodajské pořady, celovečerní filmy i filmy určené pro TV mohou být přerušovány reklamními či jinými pauzami maximálně jednou za půl hodiny. Přerušení je možné i u dětských pořadů, ale jen pokud jsou delší než půl hodiny. Nebude dovolena podprahová reklama: například když je zvuk u reklam nastaven hlasitěji než ve vysílání, které reklama přeruší. Členské země včetně ČR mají 24 měsíců na převedení nových pravidel do zákonů. České komerční stanice Nova a Prima tyto novinky uvítaly a vyjádřily naději, že budou „implementovány“ dříve než za dva roky.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít