S materiálem máme potíže

14. ledna 2008, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
14. ledna 2008, 00:00

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Martin Wichterle, vlastník Wikov Industry

Kde budou stát první větrné elektrárny od společnosti Wikov podnikatele Martina Wichterleho? Tak tato otázka ho pronásledovala celý seriál o Sedmi statečných. „Smlouva byla konečně podepsána. Na konci jara by mohly větrníky stát, ale kde, to zatím neřeknu,“ uvádí Wichterle. A důvod? „Mezi developery těchto staveb panují docela napjaté vztahy a vzájemně si moc nepřejí. Realizace zakázky se dá různě zdržovat, třeba protesty proti stavebnímu povolení a dalším povolovacím mechanizmům,“ vysvětluje podnikatel.

Jak zvládnout raketový růst

Jeho impérium přitom prožívá raketový růst. Loni dosáhlo tržeb 1,1 miliardy korun. Letošní plánované příjmy pak činí 1,75 miliardy. „Ne vždy se nám ten rychlý růst daří zvládat, například z hlediska zavádění nových investic a strojů či zaškolování lidí. Problémy máme také s nákupem materiálu. To je velká výzva,“ přiznává Wichterle.

Přestože čísla jsou pro jeho společnost příznivá, spokojenost považuje majitel strojírenského holdingu za naprosto nepřijatelný termín. Vždy to prý může být lepší. Wichterle je však známý tím, že nadsázkou zrovna nešetří.

A kdyby měl přeci jenom vyzdvihnout nějaký úspěch? „Uzavřeli jsme několik velice významných zakázek. Do Číny například dodáme padesát převodovek pro větrné elektrárny v hodnotě téměř půl miliardy korun,“ říká vlastník Wikov Industry. Za zmínku také jistě stojí kontrakt za 350 milionů korun na dodávku převodovek pro těžká důlní vozidla do Austrálie.

Lokální firma překvapila

K dalšímu rozvoji firmy by měl přispět i právě dokončený výrobní závod na převodovky v Hronově. „Do nové haly se postupně začnou navážet stroje. Některé stojí desítky milionů a jsou obrovské, měří třeba osm krát pět metrů. Rozchodit takový stroj, to je více než měsíc práce,“ uvádí Wichterle. Jeho firma si k výstavbě závodu nevybrala velkou společnost, ale místního menšího dodavatele. „Trochu jsme z toho měli obavy, ale byli jsme pak příjemně překvapeni, jakým způsobem to zvládli,“ komentuje podnikatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít