S Bakalou ne

11. ledna 2008, 13:24 - István Lékó
11. ledna 2008, 13:24

MÁV Cargo

Maďarská vláda minulý týden dokončila privatizaci společnosti MÁV Cargo, která provozuje železniční nákladní přepravu. Vítězné konsorcium rakouských drah Rail Cargo Austria a maďarské privátní dopravní firmy GySEV zaplatí za stoprocentní podíl v MÁV Cargo 400 milionů eur. Výsledná cena představuje 33násobek očekávaného hospodářského výsledku (EBITDA) společnosti v roce 2007. Takový násobek by ocenil tržní hodnotu firmy ČD Cargo, tedy nákladní přepravu Českých drah, na více než 60 miliard korun.
Privatizace MÁV Cargo přilákala šestnáct zájemců, z nichž byli po předložení předběžných nabídek pozváni do finální fáze čtyři konsorcia. Jedním z finalistů byla i společnost finančníka Zdeňka Bakaly New World Resources Transportation, kam patří OKD Doprava. Poradcem maďarské vlády byla investiční banka UniCredit CAIB.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít