Rychlý velký autobus

16. srpna 2004, 00:00 - ERICH HANDL
16. srpna 2004, 00:00

OPEL VIVARO COMBI 2,5 O tom, že lze křížit dodávku a mikrobus, se snaží přesvědčit Opel. Posledním přírůstkem pod kapotou užitkového Opelu Vivaro Combi je silný naftový turbodiesel 2,5 litru. Podle výrobce dokáže dodávku pohánět rychlostí až 165 kilometrů v hodině při průměrné spotřebě 8,6 litrů nafty na sto kilometrů.

OPEL VIVARO COMBI 2,5 O tom, že lze křížit dodávku a mikrobus, se snaží přesvědčit Opel. Posledním přírůstkem pod kapotou užitkového Opelu Vivaro Combi je silný naftový turbodiesel 2,5 litru. Podle výrobce dokáže dodávku pohánět rychlostí až 165 kilometrů v hodině při průměrné spotřebě 8,6 litrů nafty na sto kilometrů. Je to možné? V ivaro vzniklo v roce 2001 jako společný produkt Opelu a Renaultu. Je to jeden z mála vanů na trhu, který má nápaditý design. Od konkurenčních „krabic od bot“ se znatelně odlišuje především obloukovým vyvýšením střechy nad kabinou, která kontrastuje s přísně pravoúhlým designem skříně. Konstruktéři tento prvek nazývají „Jumbo střecha,“ protože znatelně připomíná tvar přední části Boeingu 747. Týdeník Profit otestoval verzi combi, která je křížencem mezi dodávkou a mikrobusem. Nabízí možnost přepravy materiálu i osob, do kabiny se vejde až devět lidí. Test potvrdil, že údaje výrobce jsou pravdivé - a to i v případě, že řidič motor vyhání do vysokých otáček. Spotřeba nevyšplhá výše než na devět litrů nafty na sto kilometrů jízdy, jen ve městě se přiblíží k hranici deseti litrů. A na dálnici se jede rychle: stroj lze roztočit až na 170 kilometrů v hodině. To je na dodávku pěkný výkon. Kabina je celá od Renaultu a místa je v ní dost - a to i v nákladovém prostoru za zadními sedadly. Příjemná je měkká podlaha korby, na dovolené by se na ní jistě dalo příjemně spát. Autu lze vytknout snad jen malý odkládací prostor v kokpitu. V palubní desce a dveřích je sice dohromady jedenáct odkládacích schránek, do největší se ale vejde tak dámská kabelka. Dělníci si do nich své vatované pracovní kabáty neodloží. Také jezdec na prostředním sedadle by mohl mít více místa na levou nohu. Posledním minusem Vitvara Combi je cena. Jestliže skříňový stroj lze pořídit už za zhruba půl milionu korun, za kombíka si člověk musí připlatit - vyjde na 748 391 korun. TECHNICKÉ SPECIFIKACE | Typ vozu | kříženec dodávky a kombi  |
| Počet míst | 9 |
| Velikost nákl. prostoru | 1170 litrů  |
| Motor | naftový čtyřválec  |
| Objem válců | 2,5  |
| Max. rychlost | 165 km/hod  |
| Max. výkon | 99 kW  |
| Spotřeba| 8,6 l/100 km  |
| Cena|  748 391 Kč  |
MIMOŘÁDNÁ VÝBAVA**

Nabídka mimořádných výbav fabie nyní obsahuje mimo jiné xenonové světlomety s automatickou regulací nastavení sklonu, parkovací senzor nebo navigační systém s dynamickým modulem, který nyní umožňuje komunikovat také v českém jazyce (ve spojení s novým navigačním CD ČR).

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče