Rychlý mamut

09. června 2010, 15:13 - Karel Zaoral
09. června 2010, 15:13

Vlastnosti obřího SUV jsou skvěle vyvážené

Automobilka Land Rover v posledních letech několikrát změnila majitele. Po relativně krátkém intermezzu v americkém koncernu Ford, který ji začlenil do divize Premier Auto Group, nakonec zakotvila v indickém konglomerátu Tata. Britská legenda i Indové mohou být za americkou mezihru více než vděční. Pod Fordem automobilka nabrala druhý dech, má atraktivní nabídku modelů, investuje do vývoje a hlavní je, že současná modelová škála netrpí v podstatě žádným neduhem, jako jsou problémy s kvalitou, užitnými nebo jízdními vlastnosti a podobně. Kdyby šéf Fordu neměl nůž na krku v podobě obrovské krize amerického autoprůmyslu, asi by si raději uřízl ruku, než aby automobilku Land Rover prodal.
Na silnicích nejezdí příliš osobních vozů větších než Range Rover Sport. Podobné rozměry nabízí například Audi Q7, což ale není vůz, který by mu mohl konkurovat. Audi míří na odlišnou cílovou skupinu. Jasně sice vítězí na silnici, na druhé straně i přes pohon čtyř kol a uzávěrky diferenciálu se v terénu zastaví už tam, kde si majitel range roveru ještě ani nenavolil přednastavený program pro terénní povrch. Q7 nemůže atakovat range rover ani po stránce komfortu. Britský šlechtic má na rozdíl od německého byznysmena v základní výbavě pneumatické odpružení, což až neskutečnou měrou zvyšuje pohodlí posádky. Ve spojení s dvacetipalcovými širokými koly vůz většinu nerovností na silnici přejede bez jakéhokoli rázu a zbytek spolehlivě odfiltrují vzduchové tlumiče. Poslední facelift však oba vozy sblížil v jedné podstatné věci. Hodně majitelů Q7 si stěžuje na nedostatečný vnitřní prostor, což dříve u Range Roveru nepřipadalo v úvahu ani u skutečně extrémně přerostlých jedinců. Bohužel vnitřní rozměry vozu se zmenšily, co se výšky týče, a i průměrně vysokým řidičům nad hlavou nezbude moc místa na vyskakování. Kromě tohoto nedostatku nabízí model Sport exkluzivní interiér. Oproti předchozí generaci vládnou uvnitř vozu špičkové přírodní materiály a mnohem kvalitnější měkčené plasty. Luxusní eleganci umocňuje osvětlení vnitřního prostoru vozu bílými diodami. K větší pohodě za volantem by mělo také přispět snížení počtu ovládacích prvků na polovinu a přepracovaný navigační systém s pětipalcovým displejem. Stejně jako u Discovery 4 si do Range Roveru Sport můžete objednat pětikamerový sledovací systém, který pomáhá předcházet poškození laku v terénu a ve městě usnadňuje parkování. Bez jakékoli nadsázky lze zodpovědně tvrdit, že model Sport představuje vyzývavou odpověď na otázky nastolené Porsche Cayenne a BMW X6. V základní nabídce britské automobilky je pro Range Rover Sport přeplňovaný naftový třílitrový šestiválec o výkonu 245 koní. Nejslabší turbodiesel je naprosto dostačující pro všechny jízdní režimy. Bezmála čtvrt tisíce koní dokáže téměř třítunové auto rozpohybovat s nebývalou agilitou, a to jak na silnici, tak mimo ni. Kombinovaná spotřeba při nijak ekologicky aktivistickém ježdění dosahuje dvanácti litrů nafty na sto kilometrů, při snaze jet hodně úsporně se dá dostat někam k deseti a půl litrům. To je rozdíl tak zanedbatelný, že je lépe vychutnat si bez omezení mohutný zátah vidlicového šestiválce a zelené nechat propadlišti dějin.

Klady
Šíře využití
Skvělé odpružení
Výbava
Jízdní vlastnosti
Komfort
Výkon
Průchodnost terénem
Cena Zápory
Nízká výška kabiny

Tabulka
Range Rover Sport Motor: přeplňovaný vznětový šestiválec Objem: 2993 ccm
Maximální výkon 180 kw Převodovka: šestistupňová automatická
Nejvyšší rychlost: 209 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11 s
Kombinovaná spotřeba: 11,9 l
Cena: 1 942 212 Kč (základní cena)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít