Article, show

Rychlík ze Stuttgartu

14. prosince 2009, 16:47 - Karel Zaoral
14. prosince 2009, 16:47

Za sportovní, ale současně úsporné auto si firma nechá dobře zaplatit

Být nástupcem legendy s označením CLS není snadný úkol. V této třídě jde o skloubení patřičných sportovních jízdních vlastností s pohodlím a elegancí, což je v podstatě protimluv. Proti sportu v genech takového vozu se vzpírají dokonce i fyzikální zákony. Velké rozměry, a tím pádem vyšší hmotnost totiž zrovna nepomáhají mrštnosti a ovladatelnosti vozu.
Mercedes ale tento úkol zvládl. Poslední dobou značka mohutně zapracovala na svých modelech přicházejících na trh, které se již opět vzdalují konkurenci. Zdá se, že období, kdy se Mercedes lišil od ostatních automobilek jen pořizovací cenou a provozními náklady, je už definitivně za námi. Ve zpracování a designu interiéru Mercedes bojuje s Audi, které je dle mnohých současnou světovou špičkou v oboru. Ohledně kvality zpracování a použitých materiálů není o čem mluvit, design je pak spíše subjektivní. U někoho zapracuje technicistní provedení Audi, jiný ocení neokázalou eleganci Mercedesu. A co se týče úplné špičky soudobého designu, určitě se neztratí ani značka Maserati, jejíž interiéry Němcům rovněž tvrdě konkurují. Ergonomie vnitřku kupé odpovídá postavení vozu a ceně. Nastavení sedaček a volantu vytváří takový počet kombinací, že tu svou si najde určitě každý. Sedadla sama drží standard značky a jsou vcelku právem považována za jedny z nejlepších na světě. Chybějící středový sloupek usnadňuje nástup a výstup ze zadních sedaček, kam se pohodlně vejdou i dospělí pasažéři. Vzhledem k tomu, že přední sedadla jdou posunout tak daleko dopředu, až hrozí úraz kolen spolujezdce o přihrádku, vnitřní prostor je možné nakonfigurovat přesně podle rozměrů posádky.
Motor testovaného vozu, označený jako 350 CDI, si z omlazovací kúry odnesl téměř stoprocentní absenci turboefektu, vysokou kultivovanost, nízkou spotřebu a více než dostatečný výkon. Na tento kousek techniky prozatím nemá konkurence moc trumfů k vynesení. Ve spolupráci s převodovkou při dálničním tempu setrvává v nejnižším spektru otáček, v nichž je dostupný maximální krouticí moment, což znamená spotřebu kolem 7,5 litru nafty na sto kilometrů, ticho v kabině, žádné podřazování při jízdě do kopce a obrovskou rezervu výkonu pro předjíždění. Pro úplnost je třeba podotknout, že sedmistupňový automat je vhodné ponechat vlastnímu rozhodování pouze při poklidném cestování. Neexistence druhé spojky a rozvážný přístup řídicí jednotky citelně ubírají převodovce na rychlosti. Při sportovní jízdě je lepší přepnout na manuál a řadit pádly pod volantem. I při ostřejším zacházení s plynem se do kabiny nepřenáší zvuk zuřícího fénu, což je výhoda oproti konkurenci se čtyřmi propojenými kruhy v logu. Bavorskou automobilku BMW zase potírá nízká spotřeba i při sportovní jízdě. Ta by ale nebyla možná bez odpovídajícího protihráče na straně podvozku. E kupé stojí na platformě sportovnější třídy C a s drobnými úpravami předvádí skvělou práci. Auto se nenaklání, v zatáčkách se chová neutrálně a až práce s plynem ukazuje na zadní poháněnou nápravu. Brzdy zůstávají vysoce účinné i při opakovaném ostrém zpomalení, snad jen prvotní nástup by mohl být akčnější. Je však nutné doplnit, že testované auto bylo vybaveno sportovním paketem AMG jako příplatkovou výbavou. Právě tato součást ceníku se na jízdních projevech kupé hodně podepsala. Obsahuje totiž zmíněná sportovní sedadla, vrtané brzdové kotouče a sportovní posilovač.
Jízda s kupé třídy E je okouzlující. Oproti BMW 3 má navíc nezměrnou porci pohodlí a prostoru, Audi A5 mu zase nestačí co do jízdních vlastností.
Požadované míry komfortu automobilka dosáhla a sportovních vlastností vozu se to prakticky nijak nedotklo. To dokáže obhájit i poměrně vysokou cenu, za kterou Mercedes auto nabízí.

KLADY
Komfort
Jízdní vlastnosti
Vnitřní prostor
Kvalita zpracování
Úspornost
Výkon

ZÁPORY Drahá příplatková výbava

Tabulka:
Mercedes Benz E kupé Motor: přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem: 2987 ccm
Nejvyšší výkon: 170 kW
Převodovka: sedmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 6,7 s
Spotřeba: 8,9/5,9/6,8 l
Cena: 1 659 125 Kč (testovaný vůz)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít