Rychlá hračka pro úspěšné

04. září 2006, 00:00 - ERICH HANDL
04. září 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - AUDI A4 CABRIO Na českém trhu se objevuje stále více kabrioletů. Jedním z posledních přírůstků je Audi A4, rychlý a designově vybroušený vůz s tradiční látkovou střechou. Je to stroj pro úspěšné, prodává se v nejlevnějším benzinovém základu za 1 117 500 korun.

VYZKOUŠELI JSME - AUDI A4 CABRIO Na českém trhu se objevuje stále více kabrioletů. Jedním z posledních přírůstků je Audi A4, rychlý a designově vybroušený vůz s tradiční látkovou střechou. Je to stroj pro úspěšné, prodává se v nejlevnějším benzinovém základu za 1 117 500 korun.

Nový německý vůz se výkonem i cenou zařadil mezi takové dravce, jako je třeba Mercedes CLK 320 nebo Volvo C70. Je to klasický kabriolet pro čtyři osoby, žádná malá dvoumístná motokára jako třeba Audi TT. Má dokonce i poměrně velký kufr o objemu 315 litrů, kam se vejde při troše snahy i dětský skládací kočárek. Ale nesmí se pak stahovat střecha, protože se zavazadelník zmenší na 246 litrů.

NAFTOVÉ DĚLO Zájemci si u vozu můžou vybírat z celkově jedenácti motorových variací. My jsme měli v srpnovém testu pod kapotou třílitrový turbodiesel spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, za který se platí bezmála 1,5 milionu korun. Že nafta do sportovního auta nepatří? Omyl, tenhle třílitr je dělo. Při startech vmáčkne posádku do sedačky, dokáže jet skoro 250 kilometrů v hodině. Chlubí se quattrem 233 koňskými silami a vysokým krouticím momentem. To znamená, že dokáže prudce zrychlovat. Na sto kilometrů jízdy si řekne o necelých devět litrů nafty. Díky filtru pevných částic a výbornému odhlučnění není přitom zvuk motoru v kabině moc slyšet. STŘECHA NAD HLAVOU A co střecha? Náš vůz měl elektricky ovládanou konstrukci potaženou látkou, která se po zatáhnutí spínače složila do prostoru nad kufrem za 21 sekund. Není to nejrychlejší čas mezi kabriolety, třeba malý Peugeot 206 CC to umí s pevnou střechou rychleji. Audi ale zase na rozdíl od něj umožňuje stahovat střechu i při jízdě. Samozřejmě, že velmi pomalé, stahování funguje jen do 30 kilometrů v hodině. Příjemným doplňkem byl skládací větrný štít, který se celkem snadno instaluje za přední sedadla a při vyšších rychlostech účinně brání nemilému průvanu. Jeho nepříjemnou vlastností byla ale skutečnost, že když odpočíval složený v kufru, už se toho do zavazadelníku mnoho nevešlo. Problémem otevřené „áčtyřky“ je také to, že zadní sedadla, navzdory velikosti vozu, jsou spíše nouzová, a tak auto skýtá pohodlí jen dvěma lidem. Výsledek testu: Audi A4 je hezká, rychlá, ale drahá hračka pro úspěšné byznysmeny. A to i díky výbavě. Náš vůz měl například sportovní sedadla, kožený interiér a mnoho optických doplňků, navigační systém, adaptivní xenonové světlomety a ozvučení Bose, což zvedlo základní cenu vozu o dalších více než půl milionu korun. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Audi A4 Cabrio je reprezentativní stroj pro letní vyjížďky s partnerem, nikdo jiný se totiž už do kabiny nevejde. Nenabízí užitek, ale exkluzivitu. Jeho majitel jasně říká - moje firma prosperuje. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Model Audi A4 Cabrio 3,0 TDI

Typ vozu čtyřmístný kabriolet

Motor turbodiesel

Objem válců 3 litry

Max. výkon 171 kW

Max. rychlost 242 km/hod.

Zrychlení 0-100 7,8 sekundy

Spotřeba 8,6 l/100 km

Kufr 315 litrů

Cena naft. verze (základ) 1 447 100 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče