Rudolf Križan: Spojujeme bratislavské hotely s globální sítí Starwood

01. srpna 2015, 15:32 -
01. srpna 2015, 15:32

Do bratislavského hotelového byznysu přichází od dnešního dne nová světová značka Starwood. Ta přebírá hotel Kempinski, který mění na Grand Hotel River Park, a Luxury Collection Hotel. "Spojujeme s globální sítí, jejíž značky mají léta budované jméno a širokou věrnou klientelu," říká ředitel Kempinski Hotel River Park a člen představenstva BHP Rudolf Križan.

Co vlastně k dnešnímu dni nastává?

Odchazí jeden brand, přichází druhý. Končíme spolupráci se skupinou Kempinski a začínáme spolupráci s americkou skupinou Starwood, která celosvětově zahrnuje deset značek. V rámci luxury segmentu má Starwood tři značky a my se chystáme spolupracovat s jednou z nich – Luxury Collection.

Kterých hotelů se to týká?

Jedná se jen o Grand Hotel River Park a Luxury Collectiion Hotel v Bratislavě.

Moskevského hotelu Kempinski se tato změna netýká?

Netýká. Zde je jiná situace, protože v Moskvě jsme spolumajiteli hotelu společně se skupinou Kempinski. V Moskvě jsme většinový vlastník.

Proč vlastně dochází k rebrandingu?

Jsou dva úhly pohledu. Z pohledu majitele jde o vytvoření určitého hubu a sdílení know how mezi třemi nejvýznamnějšími hotely v Bratislavě. To bohužel s rámci skupiny Kempinski nebylo možné, protože tato skupina je pouze manažerská síť, která franšízy neposkytuje.

Z pohledu klienta je pak spojení se Starwoodem zajímavé proto, že se spojujeme s globální sítí, jejíž značky mají léta budované jméno a širokou věrnou klientelu. Dalo by se říct, že Starwood má jeden z nejpropracovanějších věrnostních programů vůbec. Tento program má okolo 20 milionů členů. Zajímavé je navíc i to, že Starwood je na všech kontinentech, Kempinski ne.

Ještě stále panuje snaha začlenit se do nějakého globálního brandu. Tento trend asi jen tak nezanikne. Stále je totiž dost lidí, kteří si potrpí na určitou značku, aby se jejich očekávání naplnila kdekoliv na světě.

Co je specifické pro brand Luxury Collection? Je pravda, že přestože je globální, zaměřuje se na lokální speciality?

Luxury Collection vychází z principu, že pod pojmem luxus si v různém kulturním prostředí představujeme něco jiného. Proto je kladen důraz na to, aby každý hotel byl něčím osobitý podle místa, kde se nachází. Bratislava je na křižovatce české, slovenské, rakouské a maďarské kultury, takže v případě našeho bratislavského hotelu jsme se inspirovali habsburskou monarchií a především pak císařovnou Marií Terezií, která byla známá svou oblibou v růžích. Z toho důvodu v bratislavském hotelu hodně používáme motiv růží. V nabídce máme ale také například lokální terapie. To znamená, že jsme sesbírali bylinky z Karpat, které využíváme.

Pro Luxury Collection je také typická nabídka koktejlů. Posílali jsme do Starwoodu seznam asi deseti lokálních položek, jako je například med nebo lesní ovoce apod. Ve Starwoodu z těchto surovin vytvoří koktejl, který bude naší vlajkovou lodí.

Změní se rebrandingem také klientela? Očekáváte nějakou změnu?

Neřekl bych. Máme svou věrnou klientelu, které jsme komunikovali, proč k té země dochází, co tím sledujeme. Věřím, že naši klienti to pochopili. K této skupině zákazníků se přidá další řada klientů, které přiláká nový brand. Nicméně nečekáme, že by se klientela nějak zásadně proměnila.

Jaké jsou aktuálně trendy v hotelovém byznysu?

Ještě stále panuje snaha začlenit se do nějakého globálního brandu. Tento trend asi jen tak nezanikne. Stále je totiž dost lidí, kteří si potrpí na určitou značku, aby se jejich očekávání naplnila kdekoliv na světě. Navíc stále vznikají nové hotelové sítě - přicházejí především z Asie - které mají ambice se začleňovat do takových globální hotelových sítí. Myslím, že tu ještě je velký potenciál dalšího rozvoje.

Vy osobně máte zkušenosti s řízením hotelu i v Moskvě. Jak byste to porovnal s řízením hotelů v Čechách či na Slovensku?

U nás i v Rusku máme samozřejmě problém s nedostatkem pracovní síly. V našem byznysu je to o dost složitější, protože zaměstnanci v hotelovém byznysu procházejí celou řadou dlouhých tréninků a náročných příprav.

Specifikem ruského trhu je pak fakt, že zákoník práce myslí spíš na zaměstnance než na zaměstnavatele - v Rusku platí dvoutýdenní výpovědní lhůta. To je pro nás velmi obtížné, protože za tak krátkou dobu není možné nahradit třeba recepčního.

Vzhledem ke stavu ruské ekonomiky se ale myšlení Rusů mění. Určitě se změnila nálada lidí, kteří si začali víc vážit práce. S takovými lidmi se samozřejmě jinak pracuje.

Projevuje se současná ruská ekonomická krize na obsazenosti tamních hotelů?

V našem segmentu v podstatě ne. Ale je tu zajímavý jiný aspekt. Zaprvé posílil ruský turistický trh, kdy Rusové spíš cestují po vlastní zemi. Zadruhé ceny hotelů v Rusku spadly, některé až o třicet procent (při přepočtu na eura). Tím pádem řada turistů ze západních zemí si řekla, že Moskva už není tak drahá jako dřív. Z toho důvodu vzrostla v metropoli obsazenost hotelů v rámci takzvaného leisure segmentu.

Jezdíte se inspirovat do konkurenčních hotelů?

Určitě ano. Je třeba se dívat kolem sebe. Když například jdu do hotelové restaurace, zajímá mě, jak poskládali menu.


Čtěte také:

Hotelové skupiny InterContinental Hotels a Starwood se možná spojí

Řetězec Hilton chce zůstat v největším českém hotelu, který je na prodej

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít