Rozmazlujte své klienty

21. ledna 2008, 00:00 - Martina Martinovičová
21. ledna 2008, 00:00

Ideální banka 21. století

Ideální banka 21. století

Pokud si chce banka dlouhodobě udržet své klienty, musí je rozmazlovat a hýčkat. Poskytnout jim bezpečnou a rychlou on-line komunikaci, co nejvíce produktů, které lze takto sjednat a vlastní webovou stránku. To si aspoň myslí studenti ekonomických oborů.

Vyřizování krátkodobých i hypotečních úvěrů on-line. To je nápad vítězky soutěže Poštovní spořitelny o nejlepší esej na téma banka 21. století, studentky Univerzity Hradec Králové Hany Karoliny Kobulejové, který může spoustě klientů zjednodušit život. Ke každému účtu doporučuje nejen on-line bankovnictví, ale i vlastní webovou stránku. „Být tak v obraze díky nejčerstvějším zprávám – ze světa i interního prostředí své banky. Možnost domlouvat se se svým osobním bankéřem, který mi v určitých intervalech iniciativně zasílá zprávy o pohybu mých prostředků a mně se tak dostává průběžné informovanosti. A poskytuje mi zde individuální rady, jak s nimi disponovat v závislosti na jejich nejlepším zhodnocení. Díky této chráněné stránce můžu mít přístup ke stavu svých benefit bodů. Ty mám možnost přímo na stránce směnit podle svého uvážení, například za vstupenky nebo za slevu na dovolenou,“ píše ve své eseji.

Zdá se, že pro studenty je důležité i přátelské prostředí, neboť za rozhodně milé považují větu: „Můžu vám nabídnout něco teplého k pití?“ Překvapivě jsou ochotni být i poměrně věrni své bance, neboť Kobulejová doporučuje systém věrnostních prémií pro stálé klienty. „Tuto filozofii bych jako klientka banky velice uvítala. I kdyby se jednalo o roční benefit body, pořád se můžu na něco těšit (psychologie zákazníka) a pořád mám možnost něco získat (nejen při zakládání účtu). I maličkosti zde pak hrají velikou roli. Pak vím, že bych nešla jinam, kde nic podobného nemají,“ píše.

A jejím dalším snem je, aby se banka propojila se světem okolo. „Bylo by skvělé mít možnost přes banku získávat přehled o čemkoli. Například o divadelních představeních. Stačilo by pouhé »chtít jít«. Stačilo by jen kontaktovat svého osobního bankéře. Ten by mi poslal aktuální program divadla. A následně by vyčkal na můj pokyn, kdy se rozhodnu přímo z účtu zaplatit. Totéž by se mohlo vztahovat na rezervaci letenek, kdy by povolaní lidé vyhověli klientovu přání,“ píše. Aby byla banka propojená s okolním světem, by mohlo fungovat i jinak. Líbily by se půjčky nejen peněžní. Ale třeba také možnost zapůjčit si od banky auto.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče