Rozhoduje každá maličkost

26. července 2004, 00:00 - MONIKA PAVLÍČKOVÁ ředitelka marketingu a komunikací IBM
26. července 2004, 00:00

MARKETING V PRAXI Kam moje firma míří, co je naším hlavním cílem? Co udělat, abychom náš cíl naplnili? Kdo jsou naši zákazníci? Tyto otázky by mělo klást v jakkoliv velké firmě především marketingové oddělení. Zároveň na ně musí hledat odpovědi a potom dohlížet na jejich realizaci.

Monika Pavlíčková ředitelka marketingu a komunikace v IBM

MARKETING V PRAXI Kam moje firma míří, co je naším hlavním cílem? Co udělat, abychom náš cíl naplnili? Kdo jsou naši zákazníci? Tyto otázky by mělo klást v jakkoliv velké firmě především marketingové oddělení. Zároveň na ně musí hledat odpovědi a potom dohlížet na jejich realizaci. Zapomeňte na výstředně oblečené kreativní pracovníky, kteří předkládají jeden hezčí obrázek za druhým a žádají investice do reklamy, do kampaní, do setkání se zákazníky. Dobrý marketingový pracovník je profesionál, který peníze neutrácí, ale investuje, a vytváří příležitosti pro jejich další získávání. Umí vypočítat přínosy, umí měřit efektivitu a umí každý výdaj dobře zdůvodnit. JEDNOTNÁ IMAGE Zamysleli jste se někdy nad tím, kdo vlastně dělá ve vaší firmě marketing? Správná odpověď zní: každý. Vaším prvním úkolem tedy bude provést kontrolu - jak? Jak se prodává vaše firma na trhu ve vztahu k zákazníkům? Pro začátek si ji zkuste jen tak v roli vašeho zákazníka projít. Jak se o vás možný klient dozví? Jak vás najde? Jak vás bude kontaktovat? Dá se k vám snadno dovolat? Jak se ze zákazníkem jedná, když už mu někdo zvedne telefon? Pozná hned, kam se dovolal - uslyší nejdříve jméno firmy a pozdrav? Ví telefonistka, komu jaký hovor spojit? Když k vám přijde návštěva, jak je o ni postaráno? Co všechno vidí a slyší během čekání v recepci nebo přijímací místnosti? Jak vypadá toaleta, na kterou může návštěvník zajít? Jak chodí oblékáni vaši zaměstnanci? Jak vystupují a reprezentují firmu? Jak jednají se zákazníky? Třeba is těmi, kteří přichází nevhod? Potom si projděte vaše tištěné materiály. Jak vypadá váš předpis o korporátní identitě firmy, tedy jednotná úprava používání loga, formáty pro vizitky, hlavičkové papíry, brožury, materiály. Máte takový předpis? Dodržují ho všechna oddělení, nebo si každý může nechat vytisknout prakticky cokoliv? Jak se používá váš hlavičkový papír? Odcházejí z vaší firmy dopisy s překlepy a hrubými chybami, protože nad tím někdo mává rukou? Mají všichni vaši zaměstnanci shodný tvar e-mailové adresy? Jak vypadají vaše reklamní materiály? Jsou každý měsíc jiné podle toho, která agentura je připravovala, nebo dodržují předepsaný formát? INFORMACE O TRHU**

Co má být ale každodenní náplní práce marketingového oddělní? Především shromažďování informací o trhu, nákupním chování, činnosti konkurentů, příprava analýz a hledání obchodních příležitostí. V dobře organizované firmě je marketing platformou, na které se setkávají obchodníci s výrobními silami a společně hledají příležitosti, jak dělat zisk. Ve chvíli, kdy tyto příležitosti existují, marketing připraví plán, jak na to. Po skončení akce je důležité, aby nezapomněl vyhodnotit její účinek. To je vlastně první vklad do dalšího boje o trh.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu…
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
BMW dnes odpoledne ukáže novou X3. Na první fotky se můžete podívat už teď
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín, ne na elektřinu
Technologie
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Českem se šíří další vlna phishingu. Podvodný e-mail se vydává za zprávu KB
Microsoft reaguje na Kasperskyho. Většinu obvinění smetl ze stolu
Asus Lyra je Wi-Fi, které pokryje celý dům. Má tři routery spojené mesh sítí
Spotify se více integruje. Seznamy skladeb můžete s přáteli tvořit i v Messengeru
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít