Rozhoduje každá maličkost

26. července 2004, 00:00 - MONIKA PAVLÍČKOVÁ ředitelka marketingu a komunikací IBM
26. července 2004, 00:00

MARKETING V PRAXI Kam moje firma míří, co je naším hlavním cílem? Co udělat, abychom náš cíl naplnili? Kdo jsou naši zákazníci? Tyto otázky by mělo klást v jakkoliv velké firmě především marketingové oddělení. Zároveň na ně musí hledat odpovědi a potom dohlížet na jejich realizaci.

Monika Pavlíčková ředitelka marketingu a komunikace v IBM

MARKETING V PRAXI Kam moje firma míří, co je naším hlavním cílem? Co udělat, abychom náš cíl naplnili? Kdo jsou naši zákazníci? Tyto otázky by mělo klást v jakkoliv velké firmě především marketingové oddělení. Zároveň na ně musí hledat odpovědi a potom dohlížet na jejich realizaci. Zapomeňte na výstředně oblečené kreativní pracovníky, kteří předkládají jeden hezčí obrázek za druhým a žádají investice do reklamy, do kampaní, do setkání se zákazníky. Dobrý marketingový pracovník je profesionál, který peníze neutrácí, ale investuje, a vytváří příležitosti pro jejich další získávání. Umí vypočítat přínosy, umí měřit efektivitu a umí každý výdaj dobře zdůvodnit. JEDNOTNÁ IMAGE Zamysleli jste se někdy nad tím, kdo vlastně dělá ve vaší firmě marketing? Správná odpověď zní: každý. Vaším prvním úkolem tedy bude provést kontrolu - jak? Jak se prodává vaše firma na trhu ve vztahu k zákazníkům? Pro začátek si ji zkuste jen tak v roli vašeho zákazníka projít. Jak se o vás možný klient dozví? Jak vás najde? Jak vás bude kontaktovat? Dá se k vám snadno dovolat? Jak se ze zákazníkem jedná, když už mu někdo zvedne telefon? Pozná hned, kam se dovolal - uslyší nejdříve jméno firmy a pozdrav? Ví telefonistka, komu jaký hovor spojit? Když k vám přijde návštěva, jak je o ni postaráno? Co všechno vidí a slyší během čekání v recepci nebo přijímací místnosti? Jak vypadá toaleta, na kterou může návštěvník zajít? Jak chodí oblékáni vaši zaměstnanci? Jak vystupují a reprezentují firmu? Jak jednají se zákazníky? Třeba is těmi, kteří přichází nevhod? Potom si projděte vaše tištěné materiály. Jak vypadá váš předpis o korporátní identitě firmy, tedy jednotná úprava používání loga, formáty pro vizitky, hlavičkové papíry, brožury, materiály. Máte takový předpis? Dodržují ho všechna oddělení, nebo si každý může nechat vytisknout prakticky cokoliv? Jak se používá váš hlavičkový papír? Odcházejí z vaší firmy dopisy s překlepy a hrubými chybami, protože nad tím někdo mává rukou? Mají všichni vaši zaměstnanci shodný tvar e-mailové adresy? Jak vypadají vaše reklamní materiály? Jsou každý měsíc jiné podle toho, která agentura je připravovala, nebo dodržují předepsaný formát? INFORMACE O TRHU**

Co má být ale každodenní náplní práce marketingového oddělní? Především shromažďování informací o trhu, nákupním chování, činnosti konkurentů, příprava analýz a hledání obchodních příležitostí. V dobře organizované firmě je marketing platformou, na které se setkávají obchodníci s výrobními silami a společně hledají příležitosti, jak dělat zisk. Ve chvíli, kdy tyto příležitosti existují, marketing připraví plán, jak na to. Po skončení akce je důležité, aby nezapomněl vyhodnotit její účinek. To je vlastně první vklad do dalšího boje o trh.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít