Menu Zavřít

Rostou i v krizi

30. 12. 2009
Autor: Euro.cz

Biopotraviny

BRAND24

Ekonomická krize nezastavila růst popularity biopotravin u Evropanů. Oproti minulým letům se ale loňské tempo růstu spotřeby ekologicky produkovaných potravin zpomalilo. Šéf britské agentury Organic Monitor Amarjit Sahota odhaduje, že v uplynulém roce spotřeba meziročně stoupla o dvě až šest procent. Není to sice růst v dvouciferných číslech jako v předešlých letech, ale pro cenově exkluzivní kategorii potravin je i takové tempo poměrně silné, poznamenává Sahota. Mezi evropskými zeměmi jsou však výrazné rozdíly. Největší zpomalení zaznamenaly státy nejvíce postižené hospodářskou krizí, tedy Velká Británie a Španělsko. Naopak ve Švédsku a Dánsku očekává Organic Monitor dvouciferný růst spotřeby. Větší zájem o biopotraviny zaznamenaly také Itálie, Německo a Francie. V Itálii stoupl prodej biopotravin v první polovině minulého roku meziročně o sedm procent, uvedla italská společnost pro průzkum trhu Ismea/AC Nielsen. Řetězci NaturaSi, který provozuje 66 velkoplošných biosupermarketů, vzrostl v uvedeném období obrat o 15 procent. Stále populárnější je bio i ve Francii, kde přibývá ekologicky obhospodařovaných ploch. Ještě silnějšímu rozvoji má pomoci zdvojnásobení maximální sazby dotací pro biofarmy. „Český trh s biopotravinami zaznamenal vloni růst do pěti procent, v nejhorším případě stagnaci,“ předpovídá Tom Václavík z agentury Green marketing. Loňský průzkum Pro-Bio-Ligy v pražských prodejnách prokázal, že rostoucí oblíbenost biopotravin zvyšuje jejich nabídku a současně ceny. Oproti běžným potravinám jsou tak nyní o 140 procent dražší.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).