Roman Šubert: Možné to je, ale jen za cenu nízké kvality

07. listopadu 2005, 00:00 - (eha)
07. listopadu 2005, 00:00

Na reálnost projektu superlevných aut z Číny jsme se zeptali zástupce jednoho z tradičních dovozců, Romana Šuberta ze společnosti Opel C&S.

Robert Šubert

* Je podle vašeho názoru dovoz a prodej auta za 100 tisíc korun možný?

Nedomnívám se, že za tuto cenu lze vyvinout a uvést na trh vůz, který by splňoval obecně vysoké nároky většiny evropských zákazníků.

* Ale i kdyby nesplňoval, je to vůbec technicky možné vyrobit pojízdné auto za 100 tisíc korun?

Automobil za zmíněnou cenu možná vyrobit lze, ale potom by s vysokou pravděpodobností byl nebezpečím pro prodejce ojetých automobilů.

* Jestliže se záměr Auto Diskontu podaří, bylo by to hrozbou i pro Opel?

Situaci samozřejmě sledujeme, ale nedomníváme se, že by mělo jít o ohrožení našich značek. V případě superlevných strojů by možná spíše bylo na místě uvažovat o ohrožení zákazníků, protože asi všichni zaregistrovali katastrofální výsledek bezpečnostních bariérových testů jednoho z exotických výrobců cenově „velmi výhodného“ automobilu.

V CRASHTESTECH LANDWIND PROPADL

Terénní model čínského producenta Jiangling s názvem Landwind nedávno testoval německý autoklub ADAC. Vůz dosáhl absolutně nejhorších výsledků za 20 let historie testů. Čelní náraz v tomto voze je prý smrtelný už při rychlosti kolem 60 kilometrů v hodině. Zřejmě i proto nedopadla jednání mezi čínskou firmou a společností AAA Auto dobře.  

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče