Rodinný typ

11. listopadu 2009, 18:32 - Karel Zaoral
11. listopadu 2009, 18:32

Ideální vůz na dlouhé cestování

Francouzské automobilce Renault dlouhodobě chyběl v nabídce sportovně užitkový vůz. V současnosti, kdy se automobilky snaží vykrýt každou část spektra zákazníků, je taková absence téměř nemyslitelná. Příchod modelu Koleos však není nijak uspěchaný, právě naopak. Auto vyzařuje určitou zralost, jaká je obvyklá spíše u druhých či třetích generací vozů.
Francouzi se na přeplněný a vysoce konkurenční trh se sportovně užitkovými vozy pustili netradiční cestou. Koleos je v podstatě jakýsi kříženec velkého hatchbacku, rodinného víceúčelového vozu a SUV. I když genetická sada sportovně užitkového auta dominuje, příměsi ostatních předků dávají vozu určitou výjimečnost. Obzvláště prvky přejaté z kategorie MPV, tedy odkládací prostory nebo různé háčky a příchytky v zavazadelníku, činí koleos nesmírně praktickým autem pro každodenní ježdění. Vnitřní uspořádání bude vyhovovat i početnější rodině. Přední sedačky jsou skvěle dimenzované, s dostatečným bočním vedením a současně díky možnostem nastavení i pohodlné. Interiér vozu je vybavený cenově přiměřenými materiály a přehlednou palubní deskou. Snad jen mraky tlačítek kolem displeje navigace a palubního počítače by si zasloužily vylepšení podobné německé konkurenci a systémům MMI či iDrive. Zadní sedačky pak leží dost nízko nad úrovní podlahy, což sice příliš neocení dospělí, o to více však dětští pasažéři, na něž se tu zřejmě myslelo především. Kufr vozu je možné otevírat dvěma způsoby, buďto pouze jeho skleněné víko, nebo i spodní část. Ta má mimochodem nosnost přibližně dvě stě kilogramů a díky tomu je například možné na ní stát při upevňování předmětů na střešním nosiči. Zmíněný háčkový a příchytkový program pak zase umožňuje precizně připoutat přepravovaná zavazadla.
Koleos je možné pořídit i ve verzi s pohonem všech čtyř kol. Přestože technika pochází od spřízněného Nissanu X-Trail, který si s terénem rozumí velmi dobře, koleos je vhodný maximálně na polní cesty či na výlety do zasněžených hor. Dlouhý rozvor vozu a jeho převisy totiž znamenají stop před každým pařezem či větším kamenem. Tohle auto je ze všeho nejraději doma na silnici.
Testovaný vůz poháněl naftový dvoulitr o výkonu 150 koní. Ve spojení s přesnou šestistupňovou převodovkou je tato motorizace pro koleos coby rodinné auto naprosto ideální. Nízkou spotřebu a zákonné náklady doplňuje dostatečná síla pro běžné ježdění. Auto samozřejmě nemá ani špetku sportovních vlastností, na to mu chybí nejen výkon, ale i všechno ostatní. Podvozek je naopak laděný do maximálního komfortu, přeposilované řízení bez odezvy k dění pod koly vozu zase dává autu skvělou manévrovatelnost ve městě, avšak zcela řidiče izoluje od dění pod koly auta. Koleos se také v ostrých zatáčkách naklání. Výměnou za sportovní ambice však rodina dostane do užívání exkluzivně pohodlné auto, s nímž je možné cestovat stovky kilometrů za pár litrů nafty a minimální porci únavy.

***

klady
komfort
odhlučnění
nízká spotřeba
široká základní výbava

zápory
přeposilované řízení
spotřeba při vyšších rychlostech

tabulka:
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem (ccm): 1995 Převodovka: šestistupňová manuální
Nejvyšší výkon (kW): 110 Maximální rychlost (km/h): 182 Zrychlení 0–100 km/h (s): 10,4 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9,1 / 6,3 / 7,3
Cena: 460 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít