Rodinný pracant

10. srpna 2010, 19:11 - Karel Zaoral
10. srpna 2010, 19:11

Nová generace vozu vyčnívá nad konkurencí designovým zpracováním

Malých víceúčelových vozů (MPV) je dnes na trhu obrovské množství. V takto drsné konkurenci se schopnost prodat povyšuje na skutečné umění. Pomoci může skvělá pověst předchozí generace či netradiční technické řešení, které k vozu přitáhne pozornost. Na klasické prvky výbavy či běžné technologie už nelze spoléhat, a to ani pokud jsou přítomny v hojném množství. Do menších segmentů totiž už delší dobu proudí vychytávky, jež byly dříve vyhrazeny limuzínám na špičce prestiže i ceníku té které automobilky. Tvůrci merivy to pochopili velmi dobře a dali vozu do vínku řešení, které dnes na trhu chybí. Proti sobě otevírané boční dveře totiž byly dlouhou dobu dokonce zákonem zakázány, protože se kvůli technickým nedokonalostem v zatáčkách otevíraly, což bylo spojeno s následným „výletem“ nepřipoutaného pasažéra do škarpy. Opel dle slov svých zástupců hodně důkladně zkoumal, zda bude mít tento systém výrazný vliv na ergonomii vozidla, protože opravdu bezpečné řešení takového otvírání bylo prý značně náročné. Technické i marketingové oddělení dalo nakonec projektu zelenou a meriva vyjela na silnice. Z hlediska praxe jde opravdu o příjemné zlepšení všeho, co souvisí se zadními sedačkami. Nastupování i vystupování je pohodlnější a rychlejší. Pro jakoukoliv manipulaci s čímkoliv vzadu platí totéž, zejména upevňování dětské sedačky je v nové merivě záležitost, která se obejde bez vyhřeznutí ploténky a pošlapání výplně dveří, jako tomu bývá obvykle. Meriva si tím zajisté najde nadšené zástupce zejména z řad rodin s malými dětmi. Avšak v autě se nejezdí pouze vzadu. V prostoru řidiče je ukázkově navržená kaplička s přístroji přehlednými za všech světelných podmínek. Trochu méně nadšení už budí tlačítková mánie na středovém panelu. Především starším lidem by mohla způsobit bolení hlavy při ladění rádia nebo nastavování navigace. Jinak ale interiéru není co vytknout. Vynikající sedačky s hodně vysoko položenými sedáky umožňují mít nohy spuštěné kolmo k zemi, což spolu se skvělým tvarem zádové části sedadla znamená bezproblémové toulky na libovolnou vzdálenost. Vynikající je i výhled z vozu a přehled po okolí, proto se s merivou dá zaparkovat na milimetry. U evropských aut dneška už snad ani nemá smysl hovořit o dokonalém zpracování a dobrých materiálech. Za zmínku však stojí systém FlexRail. Takto Opel označuje zcela novou konstrukci středové konzole, skládající se z posuvných a odnímatelných schránek na hliníkových kolejnicích mezi předními sedadly. Toto řešení vylepšuje variabilitu i ergonomii vnitřního prostoru a současně umožňuje přihrádky jednoduše složit do posuvné loketní opěrky. Celkem je v merivě k dispozici dvaatřicet odkládacích míst včetně prostoru ve dveřích pro 1,5litrové lahve. Jízdní vlastnosti řadí Opel Merivu na vrchol třídy. Tužší tlumiče a měkké pružiny dávají podvozku až sportovní charakter, což podtrhují i minimální náklony karoserie a ostré brzdy s rázným nástupem, to vše samozřejmě v intencích dané třídy. Meriva navíc dobře filtruje nerovnosti, pouze u příčných překážek se přední náprava projevuje hodně hlasitě. Testovaný model poháněla přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka, jejíž výkon 140 koní ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou představuje pro merivu naprosto dostatečné optimum. A rozumná je i spotřeba, průměrných osm litrů v kombinovaném režimu pro prostorný vůz, který sotva opustil bránu továrny, není rozhodně moc.

KLADY systém otevírání dveří jízdní vlastnosti motor variabilita interiéru

ZÁPORY množství tlačítek

Tabulka: Opel Meriva Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec Objem: 1364 ccm Převodovka: šestistupňová manuální Největší výkon: 103 kW Max. rychlost: 195 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 10,3 s
Spotřeba: 8,0 l/100 km kombinovaná

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít