Rocker z pojišťovny

Tomáš Stingl 16. dubna 2013, 14:08
16. dubna 2013, 14:08

Do škatulky suchého kravaťáka, který se přesně každých šedesát vteřin podívá na hodinky a spí s diplomatkou pod hlavou, Jan Bárta jaksi nezapadá. Obchodní a marketingový ředitel Slavia pojišťovny občas sundá sako, oblékne děravé džíny a jde si zahrát na svou elektrickou kytaru.

Vedle rocku je jeho další vášní jachting, v němž dosahuje vrcholových výsledků. Tahle barvitá osobnost zároveň patří mezi zkušené bardy českého marketingu. Má už za sebou úspěšné kampaně pro vodní centrum Aquapalace Praha, obchodní řetězec Tesco či různé oděvní značky. Je tedy chodícím, případně plovoucím ztělesněním toho, že byznysmen nemusí být jen bezkrevným robotem na podepisování smluv zlatým perem.

Při obchodních jednáních mu ostatně neobvyklá image mixující obchodníka, rockera a sportovce často spíše pomůže. „Partneři mi občas chodí na koncerty, jezdíme společně na moře na plachetnice a některé jako instruktor doprovázím na kapitánské kurzy,“ říká Jan Bárta, který je členem rockové kapely The Crossroads a v jachtingu loni vyhrál prestižní závod Marten Cup.

Pojistku mám úplně na všechno

Mohlo by se tedy zdát, že pro tohoto vyznavače chlapáckých koníčků bude platit pořekadlo „Kovářovic kobyla chodí bosa“. Totiž že coby manažer pojišťovny sám na pojištění nemyslí. Ale opak je pravdou. „Mám pojištěno snad vše - majetek, auta, děti, úrazy, následky úrazů, smrt… zkrátka vše. Nesouvisí to s tím, že pracuji pro pojišťovnu. Díky tomu jsem spíše získal zkušenosti, jak se nenechat napálit a neutrácet peníze za pojistky, které mají vydělat na provizích zprostředkovateli, nýbrž za ty potřebné a funkční. Základ je nekombinovat krytí rizik se spořicím prvkem více, než je nutné,“ říká Bárta.

Život podle něj přináší neskutečné případy, které pak mnohdy spadnou na pojišťovnu. „V rámci povinného ručení jsme například řešili situaci, kdy jistý řidič při průjezdu městem spatřil svou manželku, jak je mu nevěrná v autě jiného muže. Podváděný manžel přijel blíž, milenec chtěl ujet, manžel jej blokoval a obě auta se srazila. Případ šetří policie a oba muži shodně tvrdí, že za nehodu může ten druhý,“ vypráví Bárta.

Malým a středním firmám Bárta doporučuje, aby si pojistily všechen majetek a zařízení, nikoli jen ten, který jim přímo přináší tržby. „V případě mimořádné události by totiž pořízení nového majetku mohlo ohrozit samotnou existenci firmy. Doporučuji tedy živelní pojistku, pojištění proti odcizení a vandalismu a pojištění strojních či elektronických zařízení. Důležité je mít sjednáno také pojištění odpovědnosti za škodu,“ míní Bárta.

Najmout si nerozmazlený talent

V reklamních kampaních je podle Bárty vždycky základem respektovat skutečná přání cílové skupiny. „Jak často a rád říkám: Je nutné zajít se z pátého patra občas podívat ven na ulici. Jak neutrácet miliony za výrobu televizních spotů a udělat stejný efekt s reklamou za 50 tisíc? Najmout si talent, který není rozmazlen a zkažen nadnárodní agenturou.

Dále každý vždy očekává od kampaně nápad. Dle mě je to ale přežitek. Máte-li dobrý produkt, který uspokojí z 90 procent zákazníka z cílové skupiny, potom jich pár oslovte a uvidíte. Když bude dobrá pekárna na správném místě, nebudou stíhat péct. Špatná pekárna nebude dlouhodobě fungovat nikde.“

Na hraní v kapele mu prý poslední dobou nezbývá dost času, ale zato se v rocku rozhodl vyzkoušet sólovou dráhu. „Momentálně finišuji jednání o spolupráci s hudebníkem Michalem Dvořákem, v jehož studiu bych rád pod jeho vedením nahrál svůj projekt,“ říká Bárta.

A kam si chodí nejraději dobít baterky? Na vodu. „Jen vybitý telefon zapojený do nabíječky pochopí, jak se cítí jachtař, který přes pasarelu vkročí na palubu své milované plachetnice,“ říká jachtař, rocker a byznysmen v jedné osobě.


Jan Bárta (33) vystudoval hotelnictví, podílel se na marketingových kampaních mimo jiné pro společnosti ČP Leasing, Tesco Stores, Logo Logic či Aquapalace Resort Prague. Od roku 2008 je obchodním a marketingovým ředitelem Slavia pojišťovny. Hraje v rockové kapele The Crossroads a připravuje svůj první sólový hudební projekt. Je zakladatelem jachtařského klubu Balu Yacht Club Prague a instruktorem námořního jachtingu. Loni vyhrál závod Slam Advanced Technology Yacht Marten Cup.


Musíte si přečíst

Insolvenční správce OKD neuznal pohledávky…

Majiteli televize Nova v ČR klesl zisk o šest procent,…

Zisk Huyndai klesl podesáté za sebou. Automobilku…

40 tisíc kilometrů, 500 hodin ve vzduchu. Solární…

Tahoun ekonomiky. Islandský turismus má nezvyklé…

„Final“ Edition“ Mercedesu CLS dává tušit, že nová…

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa