Article, show

Robertem de Grootem

02. dubna 2009, 13:29 - Táňa Králová
02. dubna 2009, 13:29

V obchodech přibývá lovců cen

Krizi jako příležitost – tak ji vnímá společnost Ahold, provozující obchody Albert a Hypernova. Chce zkvalitňovat služby a ke třem stovkám prodejen přidat v letošním roce další. A zákazníkům dopřát ještě více akčních nabídek a zlevněného zboží. „Přibývá lidí, kteří vyhledávají výhodné ceny v různých prodejnách. To je pro nás velká výzva,“ říká Robert de Groot, viceprezident Aholdu pro marketing a formát prodejen Albert a Hypernova.

EURO: Jak se ekonomická recese odráží ve vašich obchodech, utrácejí lidé za nákupy méně? DE GROOT: Pochopitelně dochází k tlaku na výdaje. Zákazníci začali více přemýšlet o útratách. Zajímavé přitom je, že ty zůstávají v přibližně stejné výši. Výrazně se však změnil obsah nákupních košíků. Zaznamenáváme, že se lidé snaží vyhledávat co nejlepší poměr ceny a kvality zboží.

EURO: Ženou se teď Češi více za akčními cenami? DE GROOT: Ano, určitě je to současný trend. Češi v daleko větší míře využívají akční nabídky. Roste též počet zákazníků, kteří jsou ochotni strávit nakupováním více času a vyhledávat výhodné ceny v různých prodejnách. To na jedné straně vyvolává určitý tlak na zákaznickou loajalitu, na straně druhé to pro nás znamená velkou výzvu. Tedy zajistit, aby kupující u nás našli to, co hledají, a za dobrou cenu. V současné situaci to také znamená, že se budeme více věnovat právě prezentaci zboží v akcích a zlevněným produktům. Pochopitelně při zachování vysoké úrovně služeb. Na to se zaměřujeme při přeměně prodejen Hypernova na hypermarkety Albert.

EURO: Reagujete na poptávku po akčních cenách výraznějším rozšiřováním akčních nabídek? Co tomu říkají dodavatelé? DE GROOT: Iniciativu v této oblasti chceme udržet na své straně. Dlouhodobě máme každý týden mnoho výrazných akčních nabídek zboží ze všech oblastí sortimentu. V tom hodláme pokračovat. Navíc jsme rozšířili nabídku pod privátní značkou Albert Quality pro kvalitní zboží za dobrou cenu. Naši zákazníci jsou ze všech příjmových skupin a jsme přesvědčeni, že každý si u nás vybere, co skutečně potřebuje. Dodavatele zahrnujeme do svých strategií u akčních nabídek, nicméně výchozím bodem je vždy zákazník. Mohu říci, že naši dodavatelé si velmi dobře uvědomují, že současná ekonomická situace vyžaduje rozdílný přístup k propagačním akcím.

EURO: Nedostává při rozhodování zákazníků „na frak“ kvalita? DE GROOT: To bych neřekl. Zastáváme názor, že je na zákazníkovi, zda si – podle svých potřeb a finančních možností – vybere produkty s vysokou, standardní nebo nižší kvalitou. Pochopitelně vždy dbáme na to, aby zboží splňovalo všechny legislativní požadavky, což vyžadujeme i od dodavatelů.

EURO: Češi si zatím příliš nezvykli na privátní značky. Roste jejich obliba v době krize? DE GROOT: Ano, a růst je výrazný. V zahraničí si zákazníci privátní značky, které spojují vysokou kvalitu a výhodnější cenu, oblíbili již dříve. Nyní je začínají objevovat i Češi. V loňském roce jsme uvedli dalších tisíc položek pod značkou Albert Quality a také produkty Albert BIO a Albert Excellent. Čeští spotřebitelé si za dobrou cenu mohou pořídit nejen standardní zboží, ale i biopotraviny a luxusní sortiment. To jsou další výhody privátních značek. Nabídku budeme dále rozšiřovat. Nedělali bychom to, kdyby tu nebyl jasný tržní potenciál a výrazná poptávka po privátních značkách. Z prodejů je vidět, že Češi jejich kvalitě, chuti a atraktivitě věří.

EURO: Jaký podíl potravin nyní prodáváte pod vlastní značkou a na kolik ho chcete během jednoho dvou let zvýšit? DE GROOT: Rozhodně budeme navyšovat počet produktů a poroste i jejich podíl na tržbách. Nemohu prozradit konkrétní čísla, ale střednědobým cílem je podíl tržeb našich privátních značek na úrovni 25 procent. Například v Nizozemsku nebo ve Švýcarsku se podíl privátních značek na trhu pohybuje kolem třiceti až čtyřiceti procent z celku nabízeného zboží. V České republice je to obecně pod dvacet procent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít