Robertem de Grootem

02. dubna 2009, 13:29 - Táňa Králová
02. dubna 2009, 13:29

V obchodech přibývá lovců cen

Krizi jako příležitost – tak ji vnímá společnost Ahold, provozující obchody Albert a Hypernova. Chce zkvalitňovat služby a ke třem stovkám prodejen přidat v letošním roce další. A zákazníkům dopřát ještě více akčních nabídek a zlevněného zboží. „Přibývá lidí, kteří vyhledávají výhodné ceny v různých prodejnách. To je pro nás velká výzva,“ říká Robert de Groot, viceprezident Aholdu pro marketing a formát prodejen Albert a Hypernova.

EURO: Jak se ekonomická recese odráží ve vašich obchodech, utrácejí lidé za nákupy méně? DE GROOT: Pochopitelně dochází k tlaku na výdaje. Zákazníci začali více přemýšlet o útratách. Zajímavé přitom je, že ty zůstávají v přibližně stejné výši. Výrazně se však změnil obsah nákupních košíků. Zaznamenáváme, že se lidé snaží vyhledávat co nejlepší poměr ceny a kvality zboží.

EURO: Ženou se teď Češi více za akčními cenami? DE GROOT: Ano, určitě je to současný trend. Češi v daleko větší míře využívají akční nabídky. Roste též počet zákazníků, kteří jsou ochotni strávit nakupováním více času a vyhledávat výhodné ceny v různých prodejnách. To na jedné straně vyvolává určitý tlak na zákaznickou loajalitu, na straně druhé to pro nás znamená velkou výzvu. Tedy zajistit, aby kupující u nás našli to, co hledají, a za dobrou cenu. V současné situaci to také znamená, že se budeme více věnovat právě prezentaci zboží v akcích a zlevněným produktům. Pochopitelně při zachování vysoké úrovně služeb. Na to se zaměřujeme při přeměně prodejen Hypernova na hypermarkety Albert.

EURO: Reagujete na poptávku po akčních cenách výraznějším rozšiřováním akčních nabídek? Co tomu říkají dodavatelé? DE GROOT: Iniciativu v této oblasti chceme udržet na své straně. Dlouhodobě máme každý týden mnoho výrazných akčních nabídek zboží ze všech oblastí sortimentu. V tom hodláme pokračovat. Navíc jsme rozšířili nabídku pod privátní značkou Albert Quality pro kvalitní zboží za dobrou cenu. Naši zákazníci jsou ze všech příjmových skupin a jsme přesvědčeni, že každý si u nás vybere, co skutečně potřebuje. Dodavatele zahrnujeme do svých strategií u akčních nabídek, nicméně výchozím bodem je vždy zákazník. Mohu říci, že naši dodavatelé si velmi dobře uvědomují, že současná ekonomická situace vyžaduje rozdílný přístup k propagačním akcím.

EURO: Nedostává při rozhodování zákazníků „na frak“ kvalita? DE GROOT: To bych neřekl. Zastáváme názor, že je na zákazníkovi, zda si – podle svých potřeb a finančních možností – vybere produkty s vysokou, standardní nebo nižší kvalitou. Pochopitelně vždy dbáme na to, aby zboží splňovalo všechny legislativní požadavky, což vyžadujeme i od dodavatelů.

EURO: Češi si zatím příliš nezvykli na privátní značky. Roste jejich obliba v době krize? DE GROOT: Ano, a růst je výrazný. V zahraničí si zákazníci privátní značky, které spojují vysokou kvalitu a výhodnější cenu, oblíbili již dříve. Nyní je začínají objevovat i Češi. V loňském roce jsme uvedli dalších tisíc položek pod značkou Albert Quality a také produkty Albert BIO a Albert Excellent. Čeští spotřebitelé si za dobrou cenu mohou pořídit nejen standardní zboží, ale i biopotraviny a luxusní sortiment. To jsou další výhody privátních značek. Nabídku budeme dále rozšiřovat. Nedělali bychom to, kdyby tu nebyl jasný tržní potenciál a výrazná poptávka po privátních značkách. Z prodejů je vidět, že Češi jejich kvalitě, chuti a atraktivitě věří.

EURO: Jaký podíl potravin nyní prodáváte pod vlastní značkou a na kolik ho chcete během jednoho dvou let zvýšit? DE GROOT: Rozhodně budeme navyšovat počet produktů a poroste i jejich podíl na tržbách. Nemohu prozradit konkrétní čísla, ale střednědobým cílem je podíl tržeb našich privátních značek na úrovni 25 procent. Například v Nizozemsku nebo ve Švýcarsku se podíl privátních značek na trhu pohybuje kolem třiceti až čtyřiceti procent z celku nabízeného zboží. V České republice je to obecně pod dvacet procent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít