Menu Zavřít

Řidič nemá být trestán

22. 10. 2007
Autor: Euro.cz

(reakce na článek v Profitu č. 42/2007)

(reakce na článek v Profitu č. 42/2007)

BRAND24

Už samotný název vašeho článku Radí stát, jak porušit zákon? – byť s otazníkem – je zavádějící. Vzhledem k mé osobní zainteresovanosti na problematice kontrolních vážení souprav přepravujících sypké a „plovoucí“ materiály si dovoluji uvést několik upřesnění. Expertní skupina pro technické záležitosti sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA řeší problémy při vážení souprav ve vymezených případech. Konkrétně, kdy není překročena největší přípustná hmotnost soupravy, kdy se jedná o přepravu materiálu hromadné povahy a kdy prokazatelně dochází k pohybu nákladu. Nejedná se o nějaký argument k obcházení nebo dokonce porušování zákona. Uvedeným problémem se naše sdružení zabývalo podstatně dříve, než byla instalována čidla v Kbelské ulici. Nejedná se tedy o reakci na toto opatření. Zásadním momentem bylo zavedení bodového systému a nepřesnosti při kontrolních váženích na přejezdových vahách. Testy realizované autorizovanou znaleckou kanceláří prokázaly, že dochází k situacím, kdy za běžného provozu u některých materiálů dojde k pohybu. Ten pak způsobí překročení největší povolené hmotnosti jednotlivé nápravy. Chceme, aby kontrolní orgány ve vymezené situaci tuto skutečnost při kontrolním vážení zohlednily a řidič nebyl penalizován za něco, co nemůže ovlivnit. Výrobci vozidel potvrzují, že pokud není překročeno největší konstrukční zatížení nápravy, není ohrožena bezpečnost soupravy z hlediska stability, brzdění a podobně. Záměrem našeho sdružení je ochrana řidiče v jasně vymezených případech a ochrana zájmů dopravců, kteří chtějí obstát na trhu za předpokladu dodržování stanovených pravidel. Vladimír Kydlíček,

sekretář expertní skupiny pro technické záležitosti ČESMAD BOHEMIA**

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).