Řidič bez řidičáku Šeich jako expert na dopravu

09. června 2008, 00:00 - podnikatel z Hradce Králové
09. června 2008, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

Jakoby nestačilo, že poslanec ODS David Šeich oslabil Hospodářskou komoru založením svého lobbistického sdružení Unie malých a středních podniků. Nyní se z něj stává expert na problematiku bezpečnosti silničního provozu. Z téhož muže, který byl před rokem a půl v jeho „domovském“ Brně přistižen při řízení údajně s více než dvěma promilemi alkoholu za volantem, aby se pak vymluvil na poslaneckou imunitu (odmítl odběr krve). Ovšem poté přišel o řidičský průkaz.

Panu expertovi zřejmě přijde nedostatečné, že případnými změnami bodového systému se několik měsíců zaobírala expertní komise složená z respektovaných dopravních odborníků. Spolu s dalšími kolegy přišel s vlastními „doplňujícími“ návrhy, jimiž mimo jiné komplikuje situaci svému spolustraníkovi, ministru dopravy.

Být na Šeichově místě, tak se stydím a o dopravě nejméně deset let nemluvím. Ne tak tento dopravní expert. Ten naopak navrhuje takové speciality, jako že by se nejvyšší dovolená rychlost na dálnicích měla zvýšit na 160 kilometrů za hodinu, pokud nebude snížená viditelnost, vozovka bude suchá a hustota provozu zvýšení umožní. Nejsem proti, aby se takto jezdilo na moderních dálnicích a rovných úsecích, označených značkami (výjimka z obecně povolené rychlosti 130 kilometrů v hodině). Ale proboha, dokážete si představit, jak čeští řidiči vyhodnotí, zda je „vozovka suchá“, nebo zda je „snížená viditelnost“ nebo jaká je „hustota provozu“? Ten návrh jsem četl detailně a vím, že Šeichova skupina definuje sníženou viditelnost do 200 metrů, ale budou snad řidiči nebo policisté běhat po dálnici s měřicím pásmem?

Smutné také je, že David Šeich považuje telefonování za volantem za „bagatelní přestupek“ a nechce za něj strhávat body. Z vlastní zkušenosti (ač to nerad přiznávám) vím, že volání bez hands-free rozptyluje řidiče natolik, že dokáže jet na červenou. Podle mých zkušeností je doba reakce delší možná o jednu nebo dvě vteřiny, před přechodem pro chodce tedy skutečně smrtelný čas.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít