Řidič bez řidičáku Šeich jako expert na dopravu

09. června 2008, 00:00 - podnikatel z Hradce Králové
09. června 2008, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

Jakoby nestačilo, že poslanec ODS David Šeich oslabil Hospodářskou komoru založením svého lobbistického sdružení Unie malých a středních podniků. Nyní se z něj stává expert na problematiku bezpečnosti silničního provozu. Z téhož muže, který byl před rokem a půl v jeho „domovském“ Brně přistižen při řízení údajně s více než dvěma promilemi alkoholu za volantem, aby se pak vymluvil na poslaneckou imunitu (odmítl odběr krve). Ovšem poté přišel o řidičský průkaz.

Panu expertovi zřejmě přijde nedostatečné, že případnými změnami bodového systému se několik měsíců zaobírala expertní komise složená z respektovaných dopravních odborníků. Spolu s dalšími kolegy přišel s vlastními „doplňujícími“ návrhy, jimiž mimo jiné komplikuje situaci svému spolustraníkovi, ministru dopravy.

Být na Šeichově místě, tak se stydím a o dopravě nejméně deset let nemluvím. Ne tak tento dopravní expert. Ten naopak navrhuje takové speciality, jako že by se nejvyšší dovolená rychlost na dálnicích měla zvýšit na 160 kilometrů za hodinu, pokud nebude snížená viditelnost, vozovka bude suchá a hustota provozu zvýšení umožní. Nejsem proti, aby se takto jezdilo na moderních dálnicích a rovných úsecích, označených značkami (výjimka z obecně povolené rychlosti 130 kilometrů v hodině). Ale proboha, dokážete si představit, jak čeští řidiči vyhodnotí, zda je „vozovka suchá“, nebo zda je „snížená viditelnost“ nebo jaká je „hustota provozu“? Ten návrh jsem četl detailně a vím, že Šeichova skupina definuje sníženou viditelnost do 200 metrů, ale budou snad řidiči nebo policisté běhat po dálnici s měřicím pásmem?

Smutné také je, že David Šeich považuje telefonování za volantem za „bagatelní přestupek“ a nechce za něj strhávat body. Z vlastní zkušenosti (ač to nerad přiznávám) vím, že volání bez hands-free rozptyluje řidiče natolik, že dokáže jet na červenou. Podle mých zkušeností je doba reakce delší možná o jednu nebo dvě vteřiny, před přechodem pro chodce tedy skutečně smrtelný čas.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít