Řidič bez řidičáku Šeich jako expert na dopravu

09. června 2008, 00:00 - podnikatel z Hradce Králové
09. června 2008, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

Jakoby nestačilo, že poslanec ODS David Šeich oslabil Hospodářskou komoru založením svého lobbistického sdružení Unie malých a středních podniků. Nyní se z něj stává expert na problematiku bezpečnosti silničního provozu. Z téhož muže, který byl před rokem a půl v jeho „domovském“ Brně přistižen při řízení údajně s více než dvěma promilemi alkoholu za volantem, aby se pak vymluvil na poslaneckou imunitu (odmítl odběr krve). Ovšem poté přišel o řidičský průkaz.

Panu expertovi zřejmě přijde nedostatečné, že případnými změnami bodového systému se několik měsíců zaobírala expertní komise složená z respektovaných dopravních odborníků. Spolu s dalšími kolegy přišel s vlastními „doplňujícími“ návrhy, jimiž mimo jiné komplikuje situaci svému spolustraníkovi, ministru dopravy.

Být na Šeichově místě, tak se stydím a o dopravě nejméně deset let nemluvím. Ne tak tento dopravní expert. Ten naopak navrhuje takové speciality, jako že by se nejvyšší dovolená rychlost na dálnicích měla zvýšit na 160 kilometrů za hodinu, pokud nebude snížená viditelnost, vozovka bude suchá a hustota provozu zvýšení umožní. Nejsem proti, aby se takto jezdilo na moderních dálnicích a rovných úsecích, označených značkami (výjimka z obecně povolené rychlosti 130 kilometrů v hodině). Ale proboha, dokážete si představit, jak čeští řidiči vyhodnotí, zda je „vozovka suchá“, nebo zda je „snížená viditelnost“ nebo jaká je „hustota provozu“? Ten návrh jsem četl detailně a vím, že Šeichova skupina definuje sníženou viditelnost do 200 metrů, ale budou snad řidiči nebo policisté běhat po dálnici s měřicím pásmem?

Smutné také je, že David Šeich považuje telefonování za volantem za „bagatelní přestupek“ a nechce za něj strhávat body. Z vlastní zkušenosti (ač to nerad přiznávám) vím, že volání bez hands-free rozptyluje řidiče natolik, že dokáže jet na červenou. Podle mých zkušeností je doba reakce delší možná o jednu nebo dvě vteřiny, před přechodem pro chodce tedy skutečně smrtelný čas.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít