Revoluční Opel Ampera s elektromotorem vstupuje na český trh

16. února 2012, 23:57 - Dalibor Dostál
16. února 2012, 23:57

Už na šest tisíc závazných objednávek registruje v Evropě automobilka Opel na model Ampera. Hybridní vůz kombinující elektrický pohon pro kratší vzdálenosti a zážehový motor pro delší jízdy je připraven i pro český trh.

Foto: Opel

V Česku se revoluční vůz nabízí za jednotnou celoevropskou cenu 1 080 000 korun. „Na rozdíl od konvenčních elektromobilů dokáže Ampera sloužit jako jediný plnohodnotný automobil ve firmě či domácnosti,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Ampera poskytuje komfort a jízdní výkony moderního automobilu nižší střední třídy, majitelům ovšem dokáže extrémně snížit provozní náklady,“ dodal Pavel Šilha.

Do standardní výbavy Opelu Ampera patří například stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá sedmnáctipalcová kola nebo barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému.

Variabilitu pětidveřové karoserie nabízí zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů.

Kola modelu Ampera jsou poháněna vždy elektricky. Li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k. Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km - podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty.

I spoužitím zážehového motoru vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 litrů na 100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.

Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 procent evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor.

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče