Revoluční Opel Ampera s elektromotorem vstupuje na český trh

16. února 2012, 23:57 - Dalibor Dostál
16. února 2012, 23:57

Už na šest tisíc závazných objednávek registruje v Evropě automobilka Opel na model Ampera. Hybridní vůz kombinující elektrický pohon pro kratší vzdálenosti a zážehový motor pro delší jízdy je připraven i pro český trh.

Foto: Opel

V Česku se revoluční vůz nabízí za jednotnou celoevropskou cenu 1 080 000 korun. „Na rozdíl od konvenčních elektromobilů dokáže Ampera sloužit jako jediný plnohodnotný automobil ve firmě či domácnosti,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Ampera poskytuje komfort a jízdní výkony moderního automobilu nižší střední třídy, majitelům ovšem dokáže extrémně snížit provozní náklady,“ dodal Pavel Šilha.

Do standardní výbavy Opelu Ampera patří například stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá sedmnáctipalcová kola nebo barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému.

Variabilitu pětidveřové karoserie nabízí zavazadlový prostor základního objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů.

Kola modelu Ampera jsou poháněna vždy elektricky. Li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k. Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km - podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty.

I spoužitím zážehového motoru vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 litrů na 100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.

Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 procent evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Nabíjet budeme i oblečení. Levi’s ušil chytrou bundu s technologií od Googlu
K Windows 10 ve verzích 1703 a 1607 míří malé opravné balíčky
Nová konzole od Atari bude herní PC s Linuxem a procesorem AMD. Máme první fotky
Microsoft spolu s Facebookem propojil Evropu a USA superrychlým podmořským kabelem
Nadella potvrdil, že byl proti akvizici Nokie. Nevěřil, že je potřeba třetí mobilní ekosystém
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít