Řetězcům se v Česku daří

06. února 2006, 00:00 - KAREL JANKŮ
06. února 2006, 00:00

Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných výsledků analytické firmy Incoma Research vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na žebříčku největších obchodníků patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry.

Na druhé příčce loni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. Schwarz loni předběhl do té doby druhý maloobchodní řetězec Ahold (36 miliard).

Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research řekl, že zatímco tržby deseti největších obchodních firem loni vzrostly o 5,2 procenta, jejich celkové prodejní plochy se zvětšily o 16 procent. „Z toho je zřejmé, jak výrazně klesá produktivita prodejních ploch. Projevuje se zde jak otevírání prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence,“ uvedl Skála.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče