Řetězce se chystají na drobné obchodníky

02. října 2006, 00:00 - Tomáš Johánek
02. října 2006, 00:00

Velké obchodní řetězce, které svoji expanzi v Česku dosud zaměřovaly především na větší města, by podle odborníků již brzy mohly zamířit i do obcí s méně než 5000 obyvateli. Velká města jsou již obsazená a příliš šancí pro další rozšiřování obchodní sítě neposkytují.

Velké obchodní řetězce, které svoji expanzi v Česku dosud zaměřovaly především na větší města, by podle odborníků již brzy mohly zamířit i do obcí s méně než 5000 obyvateli. Velká města jsou již obsazená a příliš šancí pro další rozšiřování obchodní sítě neposkytují.

Volný prostor proto nyní zůstává již jen v menších sídelních útvarech, které jsou zatím výsadním územím českých obchodníků. „Prostor pro mezinárodní obchodní řetězce zůstává v obcích pod 5000 obyvatel. Nyní je v Česku zhruba 1300 prodejen velkých řetězců, pouze 20 jich ale připadá na tuto kategorií obcí, ve které přitom žije přibližně 37 procent českého obyvatelstva,“ řekl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče