Renault zkouší experimentální vozidlo pro rozvážku zboží po městě

23. února 2012, 23:39 - Dalibor Dostál
23. února 2012, 23:39

I když se může zdát, že na nákladním automobilu pro rozvážku zboží není v jedenadvacátém století co vylepšovat, opak je pravdou. Společnosti Renault Trucks v současnosti vyvíjí svoje experimentální vozidlo UrbanLab 1.

Foto: Renault Trucks

Novým projekt zaměřený na zlepšování podmínek distribuce zboží ve městě realizuje spolu s nástavbářskou společností Gemco E-Trucks. Největší novinkou je snížení nakládací hrany na úroveň vozovky.

Nová koncepce rozšiřuje možnosti konstrukce a využití karoserie. Vozidlo UrbanLab1 je vybaveno systémem odpružení, který umožňuje celému kamionu klesnout na úroveň vozovky. Nakládání a vykládání zboží je tak snadnější a lze je provádět o třetinu doby rychleji než u běžných kamionů.

Výhoda pro přepravce je zřejmá, neboť nová koncepce takto umožňuje efektivnější využití jeho kamionu. Nové vozidlo však přináší užitek celému městu. Díky zkrácení doby nutné pro přejímku zboží může kamion rychleji uvolnit vykládací prostor.

Experimentální vozidlo bylo vyvinuto na základě modelu Midlum DXi 5 o celkové hmotnosti 16 tun a v závislosti na verzi nabízí užitečné zatížení 8 až 9 tun. Vozidlo je uváděno do pohybu dvěma elektromotory nové generace umístěnými v zadních hnacích kolech, které jsou napájeny generátorem propojeným s dieselovým motorem.

Sada akumulátorů umožňuje jízdu v « plně elektrickém » módu, díky čemuž je maximálně redukován hluk produkovaný vozidlem během fází přistavování k vykládce zboží. Spouštění a zvedání kamionu a jeho karoserie je prováděno prostřednictvím specifického systému odpružení, kterým jsou osazena přední a zadní kola vozidla. Operace je aktivována při zastavení vozidla spínačem z kabiny řidiče.

Společnost Renault Trucks se rovněž podílí na mnoha experimentálních projektech zaměřených na optimalizaci městské dopravy zboží zítřka a realizuje i své vlastní výzkumné projekty, jako je například největší elektricky poháněný kamion pro rozvážku zboží ve městě, který je nyní testován v rámci jednoročního zkušebního provozu v Lyonu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít