Renault Mégane III: nově bez avantgardy

03. května 2009, 00:00 - Erich Handl
03. května 2009, 00:00

Březnovými prodeji osobních aut zacloumal nový Renault Mégane, který lze pořídit v nejnovější akci od 299 900 korun. Stal se po Škodě Octavia druhým nejprodávanějším vozem nižší střední třídy.

Autor: Renault

Model Mégane patří od roku 1995 k hlavním pilířům nabídky francouzského Renaultu. V segmentu nižší střední třídy konkuruje v Česku takovým hitům, jako jsou Škoda Octavia, Opel Astra, VW Golf nebo Kia cee‘d. Dvě dosavadní generace vozu slavily v Evropě velké prodejní úspěchy, ale sklízely také kritiku. Řadě lidí se nelíbily jejich přespříliš avantgardní tvary a pod palbou byla také kvalita.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Mégane stejně jako všechna ostatní auta umožňuje od tohoto dubna odpočet DPH. Model je kombinací rodinného auta a vozu pro občasné podnikání. Zdobí ho relativně velký kufr, nakládání ale ztrpčuje jeho vysoká hrana a nemožnost sklopit opěráky zadních sedadel do roviny.

Renault proto letos ukončil experimenty s avantgardou a nabídl třetí generaci modelu v konzervativnějším hávu. Pryč jsou ostré hrany a záď, která připomínala žehličku. Auto je evropsky zaoblené a přitom robustní, hodně připomíná větší lagunu. Interiér je praktický. Poněkud netradiční je však velký informační displej nad středovými výdechy ventilace a také renaultovská specialita – startování pomocí karty namísto klíče.

Nový mégane nás po prvním nasednutí překvapil stísněností kabiny. Prostor působí kvůli úzkým oknům a masivnímu středovému tunelu hodně uzavřeně. Vzadu je to ještě horší než vepředu, ale kufr má solidních 372 litrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Renault Mégane 1,5 dci typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 78 kilowattů max. rychlost - 190 km/h zrychlení 0-100 - 10,9 sekundy spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 372 litrů cena (základ)** - 359 900 Kč s DPH

Rozjezd byl pomalý, náš diesel o objemu 1,5 litru s výkonem 78 kilowattů začal táhnout až od vyšších otáček. Pak už ale následovaly jen příjemné zážitky. Jízda byla francouzsky měkká, ale jistá, řazení celkem přesné. Motor pracoval ve vyšších otáčkách bezvadně a výrobce nelhal o jeho spotřebě – žádal si pouhých 4,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

K plusům méganu lze připočíst výbavu startovní verze. Patří do ní benzinový motor o objemu 1,6 litru, elektronicky řízený podvozek, elektrická zrcátka, čtyři airbagy, ABS, a dokonce i klimatizace. Za testovaný diesel se připlácí 60 tisíc korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít