Renault Mégane III: nově bez avantgardy

03. května 2009, 00:00 - Erich Handl
03. května 2009, 00:00

Březnovými prodeji osobních aut zacloumal nový Renault Mégane, který lze pořídit v nejnovější akci od 299 900 korun. Stal se po Škodě Octavia druhým nejprodávanějším vozem nižší střední třídy.

Autor: Renault

Model Mégane patří od roku 1995 k hlavním pilířům nabídky francouzského Renaultu. V segmentu nižší střední třídy konkuruje v Česku takovým hitům, jako jsou Škoda Octavia, Opel Astra, VW Golf nebo Kia cee‘d. Dvě dosavadní generace vozu slavily v Evropě velké prodejní úspěchy, ale sklízely také kritiku. Řadě lidí se nelíbily jejich přespříliš avantgardní tvary a pod palbou byla také kvalita.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Mégane stejně jako všechna ostatní auta umožňuje od tohoto dubna odpočet DPH. Model je kombinací rodinného auta a vozu pro občasné podnikání. Zdobí ho relativně velký kufr, nakládání ale ztrpčuje jeho vysoká hrana a nemožnost sklopit opěráky zadních sedadel do roviny.

Renault proto letos ukončil experimenty s avantgardou a nabídl třetí generaci modelu v konzervativnějším hávu. Pryč jsou ostré hrany a záď, která připomínala žehličku. Auto je evropsky zaoblené a přitom robustní, hodně připomíná větší lagunu. Interiér je praktický. Poněkud netradiční je však velký informační displej nad středovými výdechy ventilace a také renaultovská specialita – startování pomocí karty namísto klíče.

Nový mégane nás po prvním nasednutí překvapil stísněností kabiny. Prostor působí kvůli úzkým oknům a masivnímu středovému tunelu hodně uzavřeně. Vzadu je to ještě horší než vepředu, ale kufr má solidních 372 litrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Renault Mégane 1,5 dci typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 78 kilowattů max. rychlost - 190 km/h zrychlení 0-100 - 10,9 sekundy spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 372 litrů cena (základ)** - 359 900 Kč s DPH

Rozjezd byl pomalý, náš diesel o objemu 1,5 litru s výkonem 78 kilowattů začal táhnout až od vyšších otáček. Pak už ale následovaly jen příjemné zážitky. Jízda byla francouzsky měkká, ale jistá, řazení celkem přesné. Motor pracoval ve vyšších otáčkách bezvadně a výrobce nelhal o jeho spotřebě – žádal si pouhých 4,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

K plusům méganu lze připočíst výbavu startovní verze. Patří do ní benzinový motor o objemu 1,6 litru, elektronicky řízený podvozek, elektrická zrcátka, čtyři airbagy, ABS, a dokonce i klimatizace. Za testovaný diesel se připlácí 60 tisíc korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče