Renault Megane 1.5dC extravagantní a neuvěřitelně úsporný

20. října 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
20. října 2003, 00:00

EXTRAVAGANTNÍ VZHLED RODINY RENAULTŮ UŽ NENÍ NIČÍM TAK PŘEKVAPIVÝM, I KDYŽ VŽDY ZNOVA A ZNOVA POZORNOST VZBUDÍ. MEGANE MÁ K DISPOZICI NEOBYČEJNĚ HOSPODÁRNÝ DIESEL A NA PRVCÍCH PASIVNÍ BEZPEČNOSTI AUTOMOBILKA NEŠETŘILA.

            

Na zadních sedadlech a v zavazadelníku se mu místa zrovna nedostává

Automobil, který rozhodně nelze nazvat šedým článkem nabídkové řady, se podařilo dát na trh francouzskému Renaultu. N a Megane téměř nikdo nereaguje nerozhodností. Buď se extravagantní vnější linie líbí, anebo vůbec ne. Posoudit automobil jenom zvenčí a ztratit zájem by právě u Meganu ale byla veliká chyba. Veliká. Interiér vozu nabízí trochu pevnější sedadla s velmi dobrým bočním vedením. Pracoviště řidiče je ergonomicky velmi dobře uspořádané a ité nejindividuálnější postavě vyhoví volantem nastavitelným ve dvou osách. Jedinou výtkou by mohla být jen snad ne zcela dostatečná výška opěradel a pak i ovladač klimatizace, na který není dost dobře vidět. Zvláštní pozornost by zájemce měl upřít na prvky pasivní bezpečnosti, kterých je velmi mnoho už v základní verzi. Zadní sedadla jsou slabinou Meganu. Pohodlím jsou v normě, ale prostorem v úrovni kolen už vůbec ne. A když navíc za volant usedne šofér vyšší postavy a posune si sedačku, zbude za ním v druhé řadě místo pro modelku. Zdálo by se, že na úkor vzadu sedících získal zavazadlový prostor. Není tomu bohužel vůbec tak. Zavazadlový prostor má v hatchbackové variantě méně litrů než konkurence. Trochu tento handicap dohání objemem při sklopení zadních sedadel, ale pak vznikne nepraktický zlom na podlaze zvětšeného ložného prostoru. Opačné emoce, tedy jásot, zaslouží agregát vozu. V nabídce je totiž mimořádně úsporný čtyřválcový diesel 1.5dCi. Jeho nejsilnější stránkou je schopnost dosáhnout průměrné spotřeby hluboko pod pětilitrovou hranicí. Jeho chod je kultivovaný a do kokpitu neproniká nadbytečný hluk ani při vyšších otáčkách. Motor sice nenabízí kdovíjakou maximální rychlost, ale na druhé straně jeho zátah i v nízkých otáčkách díky pozoruhodnému točivému momentu je téměř k nezaplacení při městských popojížďkách. Jízdní vlastnosti Meganu jsou dány díky trochu pevněji naladěnému podvozku. Jeví trochu sportovnějšího ducha, ale neubírá to na jízdní pohodě cestujících. Renault Megane je pro majitele se sebevědomím. Jeho prodejní cena je vzhledem ke konkurenci o něco níž.

JAK NA DPH?

Odečet DPH není možné u Renaultu Megane provést, protože výrobce neumožňuje instalaci přepážky za druhou řadu sedadel. Nelze ale v tomto případě mluvit o nedostatku, protože automobil, který už svým vnějším designem vyvolává dojem výjimečnosti, těžko svážným úmyslem přestavět na montážní. Proti je i estetické hledisko věci.

+ KLADY

* neuvěřitelně úsporný diesel

* vysoká míra pasivní bezpečnosti

* extravagantní vzhled

* rozsáhlá příplatková výbava

- ZÁPORY * málo místa vzadu * špatně čitelné ovládání klimatizace * malý zavazadelník * nižší opěradla sedadel TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA**

Renault Megane 1.5 dCi Expression Pack

Obsah motoru 1461 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 60 kW

Točivý moment 185 Nm

Maximální rychlost 170 km/h

Zrychlení z 0 na 100 14,3 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 5,6 l/100 km

Spotřeba na dálnici 4,0 l/100 km

Spotřeba průměrná 4,6 l/100 km

Provozní hmotnost 1175 kg

Délka 4209 mm

Šířka 1777 mm

Výška 1457 mm

Zavazadlový prostor 330 dm 3

Objem nádrže 60 l

Cena 480 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče