Renault Fluence: velký sedan z Turecka

04. ledna 2010, 13:01 - Erich Handl
04. ledna 2010, 13:01

Od Nového roku 2010 je v prodeji první letošní novinka od Renaultu, model Fluence. Jde o vůz, který je nástupcem Mégane sedan. Sází na zajímavou cenu startující na 299 900 korunách.

Autor: Renault

Fluence je novým modelem, který má být větší než Renault Mégane, ale menší než manažerská Laguna. Vyrábí se v Turecku. Cena začíná na 299 900 korunách a v nejvyšší výbavě auto vyjde na 339 900 korun. Tak malé rozpětí mezi startovní a maximální cenou nikdo v Česku nenabízí. Základní provedení Confort přitom mírně převyšuje dnes běžný standard v nižší střední třídě.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Model - Renault Fluence 1,6 Typ vozu - pětimístný sedan Motor - benzínový čtyřválec Objem válců - 1,6 litru Max. výkon - 81 kilowattů Max. rychlost - 185 km/hod Zrychlení 0–100 - 11,7 sekundy Spotřeba - 6,5 l /100 km Kufr - 496 litrů Cena (vč DPH) - 299 900 Kč

„Nechybí šestice airbagů, ESP, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace, vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem,“ upřesnil na prosincové národní prezentaci vozu generální ředitel Renaultu ČR Bernard Chretién.

K tomu Fluence Confort přidává v základních modelech ne zcela obvyklý tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken a kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu.

Na vrcholu nabídky stojí Privilege s elektrochromatickým vnitřním zrcátkem a navigací Carminat TomTom s mapami východní Evropy. Za tyto položky navíc Renault žádá jen 10 tisíc korun.

Opulentní je také velikost auta, s délkou 4,6 metru patří Fluence k nejdelším vozům nižší střední třídy. Vzadu čeká na podnikatele téměř 500 litrů objemný kufr.

Nabídka motorů už není tak široká, nejsou v ní žádné velké turbodiesely ani automatická převodovka. Jediným benzinem v nabídce je 1,6litrový agregát o výkonu 81 kilowattů. Turbodiesely pak zastupuje 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách – 63 kilowattů v základní výbavě a 78 kilowattů pak v dražších provedeních.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Fluence bude díky velikosti a příznivé ceně oslovovat hlavně majitele menších firem, kteří si za solidní peníze chtějí pořídit manažerský sedan se slušnou výbavou. Plusem je velký kufr, minusem nemožnost pořídit si do vozu silný motor a automatickou ­převodovku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a…
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít