Renault Fluence: limuzína za malé peníze

11. června 2010, 14:01 - Erich Handl
11. června 2010, 14:01

Francouzský Renault vsadil v minulých letech na politiku levných aut nejnižší třídy, vyráběných s nízkými náklady v jihovýchodní Evropě. Tato strategie se nyní posunula i do manažerských vozů. Jejím prvním představitelem je Renault Fluence.

Autor: Renault

Nositelem prodejních úspěchů Renaultu v nejnižší třídě je sedan Thalia a také Dacia Logan. Oba malé vozy jsou produkovány v zemích s nízkými mzdovými náklady (Turecko a Rumunsko), mají starší motory a podvozky a logan nemá ani pozinkovanou karoserii. Ceny těchto aut ale startují pod hranicí 200 000 korun a vzbudily velký zájem klientů nejen v Evropě, ale také v Jižní Americe.

Stejný koncept nyní Renault zkouší ve střední třídě. V Turecku začal vyrábět model Fluence, který je nástupcem méganu sedan. Je určen podnikatelům, kteří potřebují reprezentativní limuzínu za solidní peníze. Tomu odpovídá startovní cena vozu – 299 900 korun s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Renault Fluence 1,5 dCi typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 78 kilowattů max. rychlost - 185 km/hod zrychlení 0-100 km/hod - 10,4 s spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 496 litrů cena s DPH - 379 900 Kč

Profit vyzkoušel model Fluence poháněný turbodieselem 1,5 litru. Design vozu jsme vyhodnotili jako povedený, není na něm vidět improvizace jako u první verze thalie, která vypadala jako clio se vzadu nalepeným kufrem. Kufr fluence s mohutným objemem 496 litrů nepůsobí naroubovaně, zklamal nás jen fakt, že nemá žádné madlo víka. Při zavírání musela ruka na plech.

Prostorný interiér působil jinak komfortně, měkčený plastový dekor mu dával flér manažerského vozu. Klimatizace má výdechy i na zadní sedadla jako v opravdové limuzíně.

Dojem kazily jen drobnosti. Navigace nebyla sklopná do palubní desky, volant nebylo možné výškově nastavit, zadní sedala neměla průvlak na lyže. A motor? Přeplňovaný turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 78 kW není žádnou novinkou ani velkým tahounem. Na plyn jsme museli hlavně při rozjezdech za studena hodně šlapat, ale kolem 2000 otáček za minutu se agregát dostal do pohody a nabízel plynulý tah při rozumné spotřebě kolem pěti litrů na 100 kilometrů. V kabině bylo i při maximální rychlosti 185 kilometrů možné poslouchat rádio, odhlučnění je dobré. Také šestistupňový manuál byl přesný.

Renault Fluence jsme vyhodnotili jako sedan, jehož vlastnosti převyšují cenu. Nenabízí převratný výkon ani technologie, ale hodně místa za solidní peníze. Za příplatek lze pořídit i atributy komfortní limuzíny – kožené čalounění, systém kontroly tlaku v pneumatikách, xenonové světlomety, střešní okno a vyhřívaná přední sedadla.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Reprezentativnost a nízké pořizovací náklady fluence budou lákat hlavně majitele a manažery menších firem. Velký kufr bude zajímavý pro taxíkáře, úsporný motor pro autopůjčovny.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít