Renault Fluence: limuzína za malé peníze

11. června 2010, 14:01 - Erich Handl
11. června 2010, 14:01

Francouzský Renault vsadil v minulých letech na politiku levných aut nejnižší třídy, vyráběných s nízkými náklady v jihovýchodní Evropě. Tato strategie se nyní posunula i do manažerských vozů. Jejím prvním představitelem je Renault Fluence.

Autor: Renault

Nositelem prodejních úspěchů Renaultu v nejnižší třídě je sedan Thalia a také Dacia Logan. Oba malé vozy jsou produkovány v zemích s nízkými mzdovými náklady (Turecko a Rumunsko), mají starší motory a podvozky a logan nemá ani pozinkovanou karoserii. Ceny těchto aut ale startují pod hranicí 200 000 korun a vzbudily velký zájem klientů nejen v Evropě, ale také v Jižní Americe.

Stejný koncept nyní Renault zkouší ve střední třídě. V Turecku začal vyrábět model Fluence, který je nástupcem méganu sedan. Je určen podnikatelům, kteří potřebují reprezentativní limuzínu za solidní peníze. Tomu odpovídá startovní cena vozu – 299 900 korun s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Renault Fluence 1,5 dCi typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 78 kilowattů max. rychlost - 185 km/hod zrychlení 0-100 km/hod - 10,4 s spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 496 litrů cena s DPH - 379 900 Kč

Profit vyzkoušel model Fluence poháněný turbodieselem 1,5 litru. Design vozu jsme vyhodnotili jako povedený, není na něm vidět improvizace jako u první verze thalie, která vypadala jako clio se vzadu nalepeným kufrem. Kufr fluence s mohutným objemem 496 litrů nepůsobí naroubovaně, zklamal nás jen fakt, že nemá žádné madlo víka. Při zavírání musela ruka na plech.

Prostorný interiér působil jinak komfortně, měkčený plastový dekor mu dával flér manažerského vozu. Klimatizace má výdechy i na zadní sedadla jako v opravdové limuzíně.

Dojem kazily jen drobnosti. Navigace nebyla sklopná do palubní desky, volant nebylo možné výškově nastavit, zadní sedala neměla průvlak na lyže. A motor? Přeplňovaný turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 78 kW není žádnou novinkou ani velkým tahounem. Na plyn jsme museli hlavně při rozjezdech za studena hodně šlapat, ale kolem 2000 otáček za minutu se agregát dostal do pohody a nabízel plynulý tah při rozumné spotřebě kolem pěti litrů na 100 kilometrů. V kabině bylo i při maximální rychlosti 185 kilometrů možné poslouchat rádio, odhlučnění je dobré. Také šestistupňový manuál byl přesný.

Renault Fluence jsme vyhodnotili jako sedan, jehož vlastnosti převyšují cenu. Nenabízí převratný výkon ani technologie, ale hodně místa za solidní peníze. Za příplatek lze pořídit i atributy komfortní limuzíny – kožené čalounění, systém kontroly tlaku v pneumatikách, xenonové světlomety, střešní okno a vyhřívaná přední sedadla.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Reprezentativnost a nízké pořizovací náklady fluence budou lákat hlavně majitele a manažery menších firem. Velký kufr bude zajímavý pro taxíkáře, úsporný motor pro autopůjčovny.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče