Rekordní smlouva. Nike vyplatí Barceloně ročně až 4 miliardy

Adam Štěpánek 23. května 2016, 16:38  -  Adam Štěpánek
23. května 2016, 16:38

Fotbalová Barcelona je zvyklá překonávat rekordy hlavně na hřišti, teď však jeden přidala i mimo něj. S výrobcem sportovního oblečení Nike podepsala novou smlouvu, která jí ročně může zajistit až 155 milionů eur (4 miliardy korun).

Barcelona, která v posledních letech dominuje španělskému fotbalu, spolupracuje s Nike už od roku 1998. Za věrnost a sportovní úspěchy z posledních let si teď vysloužila řádně vylepšenou smlouvu, která měla skončit za dva roky.

Nový kontrakt se katalánskému týmu mimořádně vyplatí. Například anglická Chelsea si minulý týden pochvalovala riskantní krok, když i za cenu sankcí předčasně vypověděla smlouvu společnosti Adidas. Rychle se totiž dohodla právě s Nike, která za to ročně zaplatí 60 milionů liber, dvojnásobek oproti nabídce konkurenta. Ve srovnání s novou dohodou s Barcelonou to je však polovina.

Jistota na deset let

Během prvních dvou let smlouvy by se základní cena bez bonusů měla držet na sto milionech eur za sezonu. Poté však dojde k prudkému navýšení až na 155 milionů eur, které by mělo vydržet dalších osm let. Podle zavedené praxe se však dá očekávat, že ještě před uplynutím smlouvy dojde k jejímu dalšímu prodloužení a vylepšení.

O novém desetiletém kontraktu informovaly katalánské deníky Sport a Mundo Deportivo, podporující právě barcelonský klub. Podle zámořské televizní stanice ESPN by se mělo jednat o nejlukrativnější smlouvu tohoto typu v celém fotbalovém prostředí.

„Z nové smlouvy máme velkou radost. Věříme, že společně oslavíme ještě řadu úspěchů,“ uvedl prezident klubu Josep Maria Bartomeu. Vedení týmu zatím žádné detaily kontraktu neprozradilo, hodlá tak učinit až na dalším valném shromáždění.

Rekordní smlouva potvrzuje strategii, kterou se poslední dobou prezentují hlavní rivalové na poli sportovního oblečení - Nike a Adidas. První jmenovaný se snaží získat co nejvíce týmů pro svou prezentaci na jejich dresech, což dokládá kromě prodloužení dohody s Barcelonou právě zmiňované přetáhnutí Chelsea od konkurence.

Adidas sponzorství týmů naopak omezuje a více se zaměřuje na jednotlivé hvězdné fotbalisty. Marketingově se snaží tlačit například Francouze Paula Pogbu nebo Walešana Garetha Balea.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít