Rekordní smlouva. Nike vyplatí Barceloně ročně až 4 miliardy

Adam Štěpánek 23. května 2016, 16:38  -  Adam Štěpánek
23. května 2016, 16:38

Fotbalová Barcelona je zvyklá překonávat rekordy hlavně na hřišti, teď však jeden přidala i mimo něj. S výrobcem sportovního oblečení Nike podepsala novou smlouvu, která jí ročně může zajistit až 155 milionů eur (4 miliardy korun).

Barcelona, která v posledních letech dominuje španělskému fotbalu, spolupracuje s Nike už od roku 1998. Za věrnost a sportovní úspěchy z posledních let si teď vysloužila řádně vylepšenou smlouvu, která měla skončit za dva roky.

Nový kontrakt se katalánskému týmu mimořádně vyplatí. Například anglická Chelsea si minulý týden pochvalovala riskantní krok, když i za cenu sankcí předčasně vypověděla smlouvu společnosti Adidas. Rychle se totiž dohodla právě s Nike, která za to ročně zaplatí 60 milionů liber, dvojnásobek oproti nabídce konkurenta. Ve srovnání s novou dohodou s Barcelonou to je však polovina.

Jistota na deset let

Během prvních dvou let smlouvy by se základní cena bez bonusů měla držet na sto milionech eur za sezonu. Poté však dojde k prudkému navýšení až na 155 milionů eur, které by mělo vydržet dalších osm let. Podle zavedené praxe se však dá očekávat, že ještě před uplynutím smlouvy dojde k jejímu dalšímu prodloužení a vylepšení.

O novém desetiletém kontraktu informovaly katalánské deníky Sport a Mundo Deportivo, podporující právě barcelonský klub. Podle zámořské televizní stanice ESPN by se mělo jednat o nejlukrativnější smlouvu tohoto typu v celém fotbalovém prostředí.

„Z nové smlouvy máme velkou radost. Věříme, že společně oslavíme ještě řadu úspěchů,“ uvedl prezident klubu Josep Maria Bartomeu. Vedení týmu zatím žádné detaily kontraktu neprozradilo, hodlá tak učinit až na dalším valném shromáždění.

Rekordní smlouva potvrzuje strategii, kterou se poslední dobou prezentují hlavní rivalové na poli sportovního oblečení - Nike a Adidas. První jmenovaný se snaží získat co nejvíce týmů pro svou prezentaci na jejich dresech, což dokládá kromě prodloužení dohody s Barcelonou právě zmiňované přetáhnutí Chelsea od konkurence.

Adidas sponzorství týmů naopak omezuje a více se zaměřuje na jednotlivé hvězdné fotbalisty. Marketingově se snaží tlačit například Francouze Paula Pogbu nebo Walešana Garetha Balea.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít