Rekordní smlouva. Nike vyplatí Barceloně ročně až 4 miliardy

Adam Štěpánek 23. května 2016, 16:38  -  Adam Štěpánek
23. května 2016, 16:38

Fotbalová Barcelona je zvyklá překonávat rekordy hlavně na hřišti, teď však jeden přidala i mimo něj. S výrobcem sportovního oblečení Nike podepsala novou smlouvu, která jí ročně může zajistit až 155 milionů eur (4 miliardy korun).

Barcelona, která v posledních letech dominuje španělskému fotbalu, spolupracuje s Nike už od roku 1998. Za věrnost a sportovní úspěchy z posledních let si teď vysloužila řádně vylepšenou smlouvu, která měla skončit za dva roky.

Nový kontrakt se katalánskému týmu mimořádně vyplatí. Například anglická Chelsea si minulý týden pochvalovala riskantní krok, když i za cenu sankcí předčasně vypověděla smlouvu společnosti Adidas. Rychle se totiž dohodla právě s Nike, která za to ročně zaplatí 60 milionů liber, dvojnásobek oproti nabídce konkurenta. Ve srovnání s novou dohodou s Barcelonou to je však polovina.

Jistota na deset let

Během prvních dvou let smlouvy by se základní cena bez bonusů měla držet na sto milionech eur za sezonu. Poté však dojde k prudkému navýšení až na 155 milionů eur, které by mělo vydržet dalších osm let. Podle zavedené praxe se však dá očekávat, že ještě před uplynutím smlouvy dojde k jejímu dalšímu prodloužení a vylepšení.

O novém desetiletém kontraktu informovaly katalánské deníky Sport a Mundo Deportivo, podporující právě barcelonský klub. Podle zámořské televizní stanice ESPN by se mělo jednat o nejlukrativnější smlouvu tohoto typu v celém fotbalovém prostředí.

„Z nové smlouvy máme velkou radost. Věříme, že společně oslavíme ještě řadu úspěchů,“ uvedl prezident klubu Josep Maria Bartomeu. Vedení týmu zatím žádné detaily kontraktu neprozradilo, hodlá tak učinit až na dalším valném shromáždění.

Rekordní smlouva potvrzuje strategii, kterou se poslední dobou prezentují hlavní rivalové na poli sportovního oblečení - Nike a Adidas. První jmenovaný se snaží získat co nejvíce týmů pro svou prezentaci na jejich dresech, což dokládá kromě prodloužení dohody s Barcelonou právě zmiňované přetáhnutí Chelsea od konkurence.

Adidas sponzorství týmů naopak omezuje a více se zaměřuje na jednotlivé hvězdné fotbalisty. Marketingově se snaží tlačit například Francouze Paula Pogbu nebo Walešana Garetha Balea.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním…
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Technologie
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít