Rekordní smlouva. Nike vyplatí Barceloně ročně až 4 miliardy

Adam Štěpánek 23. května 2016, 16:38  -  Adam Štěpánek
23. května 2016, 16:38

Fotbalová Barcelona je zvyklá překonávat rekordy hlavně na hřišti, teď však jeden přidala i mimo něj. S výrobcem sportovního oblečení Nike podepsala novou smlouvu, která jí ročně může zajistit až 155 milionů eur (4 miliardy korun).

Barcelona, která v posledních letech dominuje španělskému fotbalu, spolupracuje s Nike už od roku 1998. Za věrnost a sportovní úspěchy z posledních let si teď vysloužila řádně vylepšenou smlouvu, která měla skončit za dva roky.

Nový kontrakt se katalánskému týmu mimořádně vyplatí. Například anglická Chelsea si minulý týden pochvalovala riskantní krok, když i za cenu sankcí předčasně vypověděla smlouvu společnosti Adidas. Rychle se totiž dohodla právě s Nike, která za to ročně zaplatí 60 milionů liber, dvojnásobek oproti nabídce konkurenta. Ve srovnání s novou dohodou s Barcelonou to je však polovina.

Jistota na deset let

Během prvních dvou let smlouvy by se základní cena bez bonusů měla držet na sto milionech eur za sezonu. Poté však dojde k prudkému navýšení až na 155 milionů eur, které by mělo vydržet dalších osm let. Podle zavedené praxe se však dá očekávat, že ještě před uplynutím smlouvy dojde k jejímu dalšímu prodloužení a vylepšení.

O novém desetiletém kontraktu informovaly katalánské deníky Sport a Mundo Deportivo, podporující právě barcelonský klub. Podle zámořské televizní stanice ESPN by se mělo jednat o nejlukrativnější smlouvu tohoto typu v celém fotbalovém prostředí.

„Z nové smlouvy máme velkou radost. Věříme, že společně oslavíme ještě řadu úspěchů,“ uvedl prezident klubu Josep Maria Bartomeu. Vedení týmu zatím žádné detaily kontraktu neprozradilo, hodlá tak učinit až na dalším valném shromáždění.

Rekordní smlouva potvrzuje strategii, kterou se poslední dobou prezentují hlavní rivalové na poli sportovního oblečení - Nike a Adidas. První jmenovaný se snaží získat co nejvíce týmů pro svou prezentaci na jejich dresech, což dokládá kromě prodloužení dohody s Barcelonou právě zmiňované přetáhnutí Chelsea od konkurence.

Adidas sponzorství týmů naopak omezuje a více se zaměřuje na jednotlivé hvězdné fotbalisty. Marketingově se snaží tlačit například Francouze Paula Pogbu nebo Walešana Garetha Balea.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít