Reklamní trh se kvůli krizi zúžil, kromě internetu

19. května 2009, 00:00 - bay, ČTK
19. května 2009, 00:00

Objem tuzemského reklamního trhu se v důsledku hospodářské krize snížil asi o pětinu. Reklama na internetu však nadále roste.

Autor: Jakub Stadler

Největší pokles podle Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA M.K.) zaznamenaly agentury u televizní reklamy a ve výstavnictví. Firmy totiž většinou vyčkávají a snižují investice do reklamy, i když některé naopak chtějí z potíží vybřednout právě zvýšenou reklamou. Reklamní agentury snižují náklady a propouštějí, hromadné zániky firem však zatím nehrozí.

S poklesem zájmu se potýká výstavnictví, například největší hráč na domácím trhu Veletrhy Brno letos očekává propad tržeb o desetinu a o 15 procent již snížil počet zaměstnanců.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče