Reklamní patičky a nevyžádaná pošta

27. září 2004, 00:00 - Klára Volná, tisková mluvčí ministerstva informatiky
27. září 2004, 00:00

VAŠE OTÁZKY Podle článku "Za nevyžádanou poštu hrozí pokuta" (Profit č. 39/2004) je zakázáno posílat internetovou reklamu lidem, kteří s tím výslovně nesouhlasí. Je tedy legální přidávání takzvaných reklamních patiček na konec e-mailů, posílaných prostřednictvím bezplatných freemailových služeb (Seznam, Centrum, Volný apod.

VAŠE OTÁZKY Podle článku „Za nevyžádanou poštu hrozí pokuta“ (Profit č. 39/2004) je zakázáno posílat internetovou reklamu lidem, kteří s tím výslovně nesouhlasí. Je tedy legální přidávání takzvaných reklamních patiček na konec e-mailů, posílaných prostřednictvím bezplatných freemailových služeb (Seznam, Centrum, Volný apod.)? Nově přijatý zákon o některých službách informační společnosti použití reklamních patiček nezakazuje. Cílem zákona je zabránit hromadnému rozesílání nevyžádaných neadresných obchodních sdělení. V případě, že se jedná o e-mail (nebo SMS zprávu) určený konkrétní osobě s konkrétním, soukromým obsahem, ke kterému je provozovatelem freemailu (mobilním operátorem) připojena reklama, nepovažujeme to za porušení zákona. Jde o individuální adresnou zprávu soukromého charakteru vědomě odeslanou uživatelem e-mailové schránky. Vkládání reklamních patiček je totiž smluvně ošetřeno mezi uživatelem a poskytovatelem freemailové služby. Děje se tak tedy se souhlasem odesílatele mailu. Obecně platí, že poskytovatelé freemailové služby, kteří vkládají do emailu reklamní sdělení, jednají v souladu se zákonem, pokud jsou současně splněny tyto dvě podmínky: 1. reklamní sdělení je jasně označeno jako reklamní sdělení a je také jasně odlišeno od textu zprávy - e-mailu - a 2. v obchodních nebo jiných podmínkách dal uživatel e-mailu předem (tedy před přidělením e-mailové schránky) jednoznačně souhlas s takovouto praktikou. V případě, že je splněna první podmínka, není narušeno ani listovní tajemství. Zprávou, která požívá ochrany trestního zákona a Listiny základních práv a svobod, je text, který napsal a odeslal odesílatel. Ten však zůstává i s reklamní patičkou beze změny a pozměněn samozřejmě nikdy být nesmí. Ke zprávě napsané a poslané odesílatelem příjemci se v průběhu přenosu připojují další informace, „zprávy“, které však již připojuje provozovatel freemailu (technologické informace) nebo jeho prostřednictvím zadavatel reklamy (reklamní patičky). Zprávou, která požívá ochrany, je však pouze ta část e-mailu, kterou sepsal odesílatel. Tím spíš, že s připojením reklamní patičky odesílatel souhlasí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít