Reklamní internetový trh poroste

09. prosince 2002, 00:00 - admin
09. prosince 2002, 00:00

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás. Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás.

Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Jeden rok je pro český internet stále velmi dlouhá doba a tohle stále se měnící médium jistě dozná dalšího posunu nejen v oblasti kvality obsahu, ale především v pohybu peněz z internetové reklamy. Zadavatelům reklamy se daří nabízet stále kvalitnější reklamní prostor a ti si stále častěji uvědomují velmi dobrý „poměr cena/výkon“, který reklama na internetu má. Myslím, že se stále častěji budeme potkávat s inzercí firem nabízejících rychloobrátkové zboží. Zajisté se potkáme s několika novými reklamními formáty postavenými na nových technologiích (video, zvuk). Celkově však odhaduji, že velikost reklamního internetového trhu i nadále poroste. Jak svižným tempem je však stále otázkou i pro nás.

Jaký je průměrný objem reklamy v impresích (počtech zobrazení) za rok?

Tento údaj je bohužel neměřitelný a především naprosto nevypovídající. Každý reklamní prostor má svoji specifikaci, mimo jiné i průměrný počet denních, týdenních nebo měsíčních impresí. Na jedné internetové stránce je však někdy i několik reklamních ploch a posoudit je souhrnem jednoduše nelze. Seznam generuje měsíčně něco kolem 200 milionů vyžádaných stran a počet zobrazení jako celkový objem reklamního prostoru je ještě několikanásobně vyšší.

Jaká je průměrná úspěšnost reklamních kampaní vyjádřená v CTR? (Click through rate - počet kliknutí na banner v procentech - pozn. red.)

Jak jsem již uvedl v úvodu, každý reklamní prostor má své speciální parametry, tedy i účinnost, intenzitu oslovení a mnoho dalších vlastností. Úspěšnost reklamní kampaně již dávno neměříme pouze podle počtu kliknutí na reklamní banner - kampaně posuzujeme ve spolupráci s klienty a podstatně komplexněji.

Můžete prozradit objem reklamy na Seznamu?

Obrat za rok 2002 je pochopitelně značně choulostivé téma, zvláště nyní, před koncem roku. Za loňský rok Seznam vygeneroval obrat cca 60 milionů Kč a za rok letošní předpokládáme navýšení o zhruba 100 procent.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče