Reklamní internetový trh poroste

09. prosince 2002, 00:00 - admin
09. prosince 2002, 00:00

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás. Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás.

Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Jeden rok je pro český internet stále velmi dlouhá doba a tohle stále se měnící médium jistě dozná dalšího posunu nejen v oblasti kvality obsahu, ale především v pohybu peněz z internetové reklamy. Zadavatelům reklamy se daří nabízet stále kvalitnější reklamní prostor a ti si stále častěji uvědomují velmi dobrý „poměr cena/výkon“, který reklama na internetu má. Myslím, že se stále častěji budeme potkávat s inzercí firem nabízejících rychloobrátkové zboží. Zajisté se potkáme s několika novými reklamními formáty postavenými na nových technologiích (video, zvuk). Celkově však odhaduji, že velikost reklamního internetového trhu i nadále poroste. Jak svižným tempem je však stále otázkou i pro nás.

Jaký je průměrný objem reklamy v impresích (počtech zobrazení) za rok?

Tento údaj je bohužel neměřitelný a především naprosto nevypovídající. Každý reklamní prostor má svoji specifikaci, mimo jiné i průměrný počet denních, týdenních nebo měsíčních impresí. Na jedné internetové stránce je však někdy i několik reklamních ploch a posoudit je souhrnem jednoduše nelze. Seznam generuje měsíčně něco kolem 200 milionů vyžádaných stran a počet zobrazení jako celkový objem reklamního prostoru je ještě několikanásobně vyšší.

Jaká je průměrná úspěšnost reklamních kampaní vyjádřená v CTR? (Click through rate - počet kliknutí na banner v procentech - pozn. red.)

Jak jsem již uvedl v úvodu, každý reklamní prostor má své speciální parametry, tedy i účinnost, intenzitu oslovení a mnoho dalších vlastností. Úspěšnost reklamní kampaně již dávno neměříme pouze podle počtu kliknutí na reklamní banner - kampaně posuzujeme ve spolupráci s klienty a podstatně komplexněji.

Můžete prozradit objem reklamy na Seznamu?

Obrat za rok 2002 je pochopitelně značně choulostivé téma, zvláště nyní, před koncem roku. Za loňský rok Seznam vygeneroval obrat cca 60 milionů Kč a za rok letošní předpokládáme navýšení o zhruba 100 procent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít