Reklamní internetový trh poroste

09. prosince 2002, 00:00 - admin
09. prosince 2002, 00:00

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás. Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás.

Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Jeden rok je pro český internet stále velmi dlouhá doba a tohle stále se měnící médium jistě dozná dalšího posunu nejen v oblasti kvality obsahu, ale především v pohybu peněz z internetové reklamy. Zadavatelům reklamy se daří nabízet stále kvalitnější reklamní prostor a ti si stále častěji uvědomují velmi dobrý „poměr cena/výkon“, který reklama na internetu má. Myslím, že se stále častěji budeme potkávat s inzercí firem nabízejících rychloobrátkové zboží. Zajisté se potkáme s několika novými reklamními formáty postavenými na nových technologiích (video, zvuk). Celkově však odhaduji, že velikost reklamního internetového trhu i nadále poroste. Jak svižným tempem je však stále otázkou i pro nás.

Jaký je průměrný objem reklamy v impresích (počtech zobrazení) za rok?

Tento údaj je bohužel neměřitelný a především naprosto nevypovídající. Každý reklamní prostor má svoji specifikaci, mimo jiné i průměrný počet denních, týdenních nebo měsíčních impresí. Na jedné internetové stránce je však někdy i několik reklamních ploch a posoudit je souhrnem jednoduše nelze. Seznam generuje měsíčně něco kolem 200 milionů vyžádaných stran a počet zobrazení jako celkový objem reklamního prostoru je ještě několikanásobně vyšší.

Jaká je průměrná úspěšnost reklamních kampaní vyjádřená v CTR? (Click through rate - počet kliknutí na banner v procentech - pozn. red.)

Jak jsem již uvedl v úvodu, každý reklamní prostor má své speciální parametry, tedy i účinnost, intenzitu oslovení a mnoho dalších vlastností. Úspěšnost reklamní kampaně již dávno neměříme pouze podle počtu kliknutí na reklamní banner - kampaně posuzujeme ve spolupráci s klienty a podstatně komplexněji.

Můžete prozradit objem reklamy na Seznamu?

Obrat za rok 2002 je pochopitelně značně choulostivé téma, zvláště nyní, před koncem roku. Za loňský rok Seznam vygeneroval obrat cca 60 milionů Kč a za rok letošní předpokládáme navýšení o zhruba 100 procent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít