Reklamě má pomoci i vstup do Unie

01. března 2004, 00:00 - PETR KUČERA
01. března 2004, 00:00

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Loňský rok dopadl lépe, než odborníci původně očekávali. Po opatrném začátku

roku se investice do reklamy zvyšovaly, čemuž pomohl i růst české ekonomiky a oživení reklamního trhu v zahraničí. Podle odhadů společnosti ARBOmedia letos výdaje vzrostou na 17,04 miliardy korun. Hlavními tahouny růstu mají být velké sportovně-mediální události jako letní olympiáda v Aténách, fotbalové mistrovství Evropy v Portugalsku nebo pražské mistrovství světa v hokeji. Pozitivní vliv se očekává také od vstupu ČR do Unie, podle ARBOmedia je důvodem k optimizmu i nepolevující spotřeba domácností.

TELEVIZE JE NEJDRAŽŠÍ, ALE NEJÚČINNĚJŠÍ Také vloni připadal největší podíl investic na televizní reklamu. Na televizi se denně dívají čtyři pětiny obyvatel ČR starších 15 let, v průměru u ní stráví 3,5 hodiny. Z průzkumů vyplývá, že diváci stárnou - 40 procentům loňských pravidelných diváků bylo více než 55 let, přičemž nejmladší diváky má ČT2 a nejstarší Prima. U nejmladších diváků si stále větší oblibu získávají satelitní a kabelové televize. Nejvíce loni v televizi inzerovala společnost Danone s výdaji téměř 1,05 miliardy korun. Následují Procter & Gamble, Nestlé, Karlovarské minerální vody a Unilever ČR. Televizní reklama se však stává dostupnější i pro menší klienty. Roste také objem výdajů do reklamy v tisku. Nejvíce zde v loňském roce inzerovaly firmy Škoda Auto, Eurotel, T-Mobile, Lidl a Český Mobil. Výrazný meziroční růst zaznamenal objem investic do reklamy v rádiích. „Rádio je rychlou a levnou alternativou v inzertním mixu firem, zejména při vyčerpání rozpočtů na televize,“ uvedl marketingový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde. V celkovém pořadí investic však samozřejmě i zde vládnou velké firmy - Škoda Auto, T-Mobile a Český Telecom. Meziroční pokles investic se letos očekává jen u venkovní a „ostatní“ reklamy (billboardy, místo prodeje apod.), zejména v důsledku zákazu tabákové reklamy. ROSTE SÍLA INTERNETU**

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet. Loňské investice do reklamy na internetu vzrostly o 21,1 procenta na 230 milionů korun. Růst má pokračovat i díky rostoucí síle tohoto mladého média: V lednu 2004 zaznamenal český internet rekord návštěvnosti - za celý měsíc na něm surfovalo celkem 3,83 milionu lidí. Další rekord přišel před několika málo dny: Denní návštěvnost českého internetu poprvé v historii překonala hranici milionu uživatelů.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít