Reklamě má pomoci i vstup do Unie

01. března 2004, 00:00 - PETR KUČERA
01. března 2004, 00:00

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Loňský rok dopadl lépe, než odborníci původně očekávali. Po opatrném začátku

roku se investice do reklamy zvyšovaly, čemuž pomohl i růst české ekonomiky a oživení reklamního trhu v zahraničí. Podle odhadů společnosti ARBOmedia letos výdaje vzrostou na 17,04 miliardy korun. Hlavními tahouny růstu mají být velké sportovně-mediální události jako letní olympiáda v Aténách, fotbalové mistrovství Evropy v Portugalsku nebo pražské mistrovství světa v hokeji. Pozitivní vliv se očekává také od vstupu ČR do Unie, podle ARBOmedia je důvodem k optimizmu i nepolevující spotřeba domácností.

TELEVIZE JE NEJDRAŽŠÍ, ALE NEJÚČINNĚJŠÍ Také vloni připadal největší podíl investic na televizní reklamu. Na televizi se denně dívají čtyři pětiny obyvatel ČR starších 15 let, v průměru u ní stráví 3,5 hodiny. Z průzkumů vyplývá, že diváci stárnou - 40 procentům loňských pravidelných diváků bylo více než 55 let, přičemž nejmladší diváky má ČT2 a nejstarší Prima. U nejmladších diváků si stále větší oblibu získávají satelitní a kabelové televize. Nejvíce loni v televizi inzerovala společnost Danone s výdaji téměř 1,05 miliardy korun. Následují Procter & Gamble, Nestlé, Karlovarské minerální vody a Unilever ČR. Televizní reklama se však stává dostupnější i pro menší klienty. Roste také objem výdajů do reklamy v tisku. Nejvíce zde v loňském roce inzerovaly firmy Škoda Auto, Eurotel, T-Mobile, Lidl a Český Mobil. Výrazný meziroční růst zaznamenal objem investic do reklamy v rádiích. „Rádio je rychlou a levnou alternativou v inzertním mixu firem, zejména při vyčerpání rozpočtů na televize,“ uvedl marketingový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde. V celkovém pořadí investic však samozřejmě i zde vládnou velké firmy - Škoda Auto, T-Mobile a Český Telecom. Meziroční pokles investic se letos očekává jen u venkovní a „ostatní“ reklamy (billboardy, místo prodeje apod.), zejména v důsledku zákazu tabákové reklamy. ROSTE SÍLA INTERNETU**

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet. Loňské investice do reklamy na internetu vzrostly o 21,1 procenta na 230 milionů korun. Růst má pokračovat i díky rostoucí síle tohoto mladého média: V lednu 2004 zaznamenal český internet rekord návštěvnosti - za celý měsíc na něm surfovalo celkem 3,83 milionu lidí. Další rekord přišel před několika málo dny: Denní návštěvnost českého internetu poprvé v historii překonala hranici milionu uživatelů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít