Reklamace zboží

07. dubna 2008, 00:00 - Petr Kučera
07. dubna 2008, 00:00

V menším obchodním řetězci jsem koupila domácí spotřebič.

V menším obchodním řetězci jsem koupila domácí spotřebič. Reklamovala jsem ho pak v místě bydliště, tedy v Ostravě. Prodavač mně ale odmítl reklamaci přijmout s tím, že ji lze uplatnit jen v prodejně, kde jsem výrobek koupila. Jenže já jej koupila během jedné z mála cest do Prahy. Musím tam kvůli tomu jet, nebo je právo na mé straně?

Alena Kollárová Ostrava

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli své provozovně, v níž je to možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb. Jestliže tedy řetězec prodává v Ostravě stejné nebo podobné zboží, jaké jste zakoupila v Praze, musí zcela jistě přijmout reklamaci i v Ostravě.

Může se ovšem stát, že tam obdobné zboží neprodává a odmítne reklamaci přijmout (přestože by měl být schopen a ochoten zajistit zaslání reklamace do jiné své prodejny). V takovém případě si o tomto odmítnutí vyžádejte písemný záznam, případně si takové jednání nahrajte. Následně uplatněte reklamaci v jiné nejbližší vhodné prodejně téhož řetězce a schovejte si příslušné doklady o nákladech, které vám kvůli této cestě vznikly. Při úspěšné reklamaci pak můžete uplatňovat jejich proplacení.

Zdeněk Bauer právník

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče