Reklamace zájezdů bude řešit kodex

18. listopadu 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
18. listopadu 2008, 00:00

Cestovní kancelář Fischer přistoupila jako první v Česku k přijetí kodexu ITQ (International Travel Quality).

Ten klientům předem deklaruje výši náhrady v případě, že nebude dodržena jakákoliv služba ze strany cestovní kanceláře. Kodex vychází z německého ekvivalentu a obsahuje přes padesát položek.

Například při nedodržení přislíbeného typu hotelového pokoje může klient dostat náhradu ve výši deseti až patnácti procent z ceny zájezdu. Pokud by výše reklamační náhrady přesáhla padesát procent, dostane prý zákazník navíc ještě náhradu takzvané radosti z dovolené, která mu bude na osobu a den vyplacena v rozmezí 1000 až 2000 korun.

Podíl reklamovaných zájezdů se v Česku ročně pohybuje průměrně kolem čtyř procent a toto číslo se s růstem trhu dále zvyšuje. „Z pohledu počtu reklamací na tom nejsme podstatně hůře, než je celoevropský průměr,“ konstatuje Dan Plovajko, mluvčí skupiny KKCG, do které CK Fischer patří. Podle Ondřeje Rušikvase z Evropské cestovní pojišťovny by se užívání kodexu mohlo postupně přenést na celý trh. V současné době tuto variantu zvažuje například cestovní kancelář Čedok.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče