Reklamace zájezdů bude řešit kodex

18. listopadu 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
18. listopadu 2008, 00:00

Cestovní kancelář Fischer přistoupila jako první v Česku k přijetí kodexu ITQ (International Travel Quality).

Ten klientům předem deklaruje výši náhrady v případě, že nebude dodržena jakákoliv služba ze strany cestovní kanceláře. Kodex vychází z německého ekvivalentu a obsahuje přes padesát položek.

Například při nedodržení přislíbeného typu hotelového pokoje může klient dostat náhradu ve výši deseti až patnácti procent z ceny zájezdu. Pokud by výše reklamační náhrady přesáhla padesát procent, dostane prý zákazník navíc ještě náhradu takzvané radosti z dovolené, která mu bude na osobu a den vyplacena v rozmezí 1000 až 2000 korun.

Podíl reklamovaných zájezdů se v Česku ročně pohybuje průměrně kolem čtyř procent a toto číslo se s růstem trhu dále zvyšuje. „Z pohledu počtu reklamací na tom nejsme podstatně hůře, než je celoevropský průměr,“ konstatuje Dan Plovajko, mluvčí skupiny KKCG, do které CK Fischer patří. Podle Ondřeje Rušikvase z Evropské cestovní pojišťovny by se užívání kodexu mohlo postupně přenést na celý trh. V současné době tuto variantu zvažuje například cestovní kancelář Čedok.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče