Reklama se může do telefonů vrátit

27. srpna 2007, 00:00 - (čtk)
27. srpna 2007, 00:00

PROPAGACE FIREM Textové zprávy, které chodí majitelům mobilních telefonů jako reklama na určitou službu nebo produkt, vzbudily mezi spotřebiteli spíše nevoli. Připomínají totiž obtížné spamy. Podle odborníků ale může být reklama v mobilech stále ještě úspěšná. Jen musí mít lepší podobu.

PROPAGACE FIREM Textové zprávy, které chodí majitelům mobilních telefonů jako reklama na určitou službu nebo produkt, vzbudily mezi spotřebiteli spíše nevoli. Připomínají totiž obtížné spamy. Podle odborníků ale může být reklama v mobilech stále ještě úspěšná. Jen musí mít lepší podobu.

Mobilní telefony jsou pro reklamu potenciálním zlatým dolem. Představují nejosobnější cestu v komunikaci a napojení na uživatele, jichž jsou ve světě již přes dvě miliardy.

Reklama ale musí mít jiný koncept než dvouřádkové textové zprávy, které vyvolávaly jen vlnu nespokojenosti. Uživatelé je začali rychle považovat za stejně otravné jako spamy v osobních počítačích. Vyplývá to z reakcí velkých firem, které oslovila agentura AP.

Nyní prý inzerenti věří, že díky vyspělejším technologiím objevili způsob, jak své sdělení rozšířit, aniž by spotřebitele naštvali. Displej mobilu by se tak pro zadavatele inzerce mohl stát po televizi a osobním počítači „třetí obrazovkou“.

MOBIL JAKO MAPA K RESTAURACI

S interaktivní reklamou v mobilních telefonech experimentuje několik velkých firem známých jmen, včetně finské Nokie či řetězce McDonald’s. Chtějí tak využít výhody, že mobilní telefon ví, kde se člověk právě nachází. Zákazníci tak zmáčknutím tlačítka získají možnost najít nejbližší maloobchod či restauraci.

Reklamu samotnou dodají partneři s vyhledávači a e-mailovými službami podobně jako na internetu Google. Ten využívá e-mail a vyhledávací hesla v počítači, aby zjistil okruh zájmů uživatele a mohl mu patřičnou reklamu ukázat. „Vyspělejší telefony a rychlejší sítě způsobují to, že mobily využívá více světových značek k pokročilému marketingu a reklamním inovacím,“ uvedla manažerka Laura Marriottová z denverské obchodní firmy Mobile Marketing Association.

V JAPONSKU JEDINĚ TELEFON S INTERNETEM

Reklama založená na vyhledávání zřejmě zabere v Japonsku, kde je trh s mobily nasycen a většina z 98 milionů uživatelů má telefon s internetem.

Výdaje na mobilní reklamu loni v Japonsku dosáhly 328 milionů dolarů a podle agentury Dentsu Communication Institute tato suma v roce 2011 překročí miliardu dolarů. Uživatelé mívali pocit, že projížděním reklam u výsledků vyhledávání přicházejí o čas a peníze. „Tyto obavy ale ustupují se stoupající rychlostí přenosu a díky paušální sazbě za přístup na internet,“ uvádí autor analýzy z Dentsu Communication Akira Miwa.

Vyhledávač Yahoo se v červnu odhodlal spustit mapovou službu, která spojuje vyhledávání s mobilní technologií určující polohu uživatele. Potom v internetovém mobilu stačí kliknout na vyhledávací klávesu za podmínky, že se inzerenti zaregistrovali do databáze Yahoo a jejich služby se na digitální mapě objeví.

Reklamní trh si je zároveň vědom počátečních omylů, kdy zákazníky nudily vložené reklamy v oknech na monitorech počítačů či nechtěné textové zprávy v telefonech. Mnozí se proto dnes shodnou na tom, že dobrá zkušenost zákazníka je nezbytnou podmínkou úspěchu, uzavírá agentura AP.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se…
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Toyota oslavila 20. výročí hybridů. Vůbec poprvé zavítala do ČR také vodíková Mirai
Technologie
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolar§
Nadupaný Asus ZenFone AR byl stvořen pro virtuální realitu a nacpané peněženky
Retro ThinkPad je hotová věc a budete jej milovat, vzkazuje Lenovo
„Počítači, chci rohlík, šunku a mléko.“ Obchod Kolonial.cz testuje hlasové nákupy
Mozilla přinesla svůj bezpečný prohlížeč i na Android. Stáhněte si Firefox Focus
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít