Reklama se může do telefonů vrátit

27. srpna 2007, 00:00 - (čtk)
27. srpna 2007, 00:00

PROPAGACE FIREM Textové zprávy, které chodí majitelům mobilních telefonů jako reklama na určitou službu nebo produkt, vzbudily mezi spotřebiteli spíše nevoli. Připomínají totiž obtížné spamy. Podle odborníků ale může být reklama v mobilech stále ještě úspěšná. Jen musí mít lepší podobu.

PROPAGACE FIREM Textové zprávy, které chodí majitelům mobilních telefonů jako reklama na určitou službu nebo produkt, vzbudily mezi spotřebiteli spíše nevoli. Připomínají totiž obtížné spamy. Podle odborníků ale může být reklama v mobilech stále ještě úspěšná. Jen musí mít lepší podobu.

Mobilní telefony jsou pro reklamu potenciálním zlatým dolem. Představují nejosobnější cestu v komunikaci a napojení na uživatele, jichž jsou ve světě již přes dvě miliardy.

Reklama ale musí mít jiný koncept než dvouřádkové textové zprávy, které vyvolávaly jen vlnu nespokojenosti. Uživatelé je začali rychle považovat za stejně otravné jako spamy v osobních počítačích. Vyplývá to z reakcí velkých firem, které oslovila agentura AP.

Nyní prý inzerenti věří, že díky vyspělejším technologiím objevili způsob, jak své sdělení rozšířit, aniž by spotřebitele naštvali. Displej mobilu by se tak pro zadavatele inzerce mohl stát po televizi a osobním počítači „třetí obrazovkou“.

MOBIL JAKO MAPA K RESTAURACI

S interaktivní reklamou v mobilních telefonech experimentuje několik velkých firem známých jmen, včetně finské Nokie či řetězce McDonald’s. Chtějí tak využít výhody, že mobilní telefon ví, kde se člověk právě nachází. Zákazníci tak zmáčknutím tlačítka získají možnost najít nejbližší maloobchod či restauraci.

Reklamu samotnou dodají partneři s vyhledávači a e-mailovými službami podobně jako na internetu Google. Ten využívá e-mail a vyhledávací hesla v počítači, aby zjistil okruh zájmů uživatele a mohl mu patřičnou reklamu ukázat. „Vyspělejší telefony a rychlejší sítě způsobují to, že mobily využívá více světových značek k pokročilému marketingu a reklamním inovacím,“ uvedla manažerka Laura Marriottová z denverské obchodní firmy Mobile Marketing Association.

V JAPONSKU JEDINĚ TELEFON S INTERNETEM

Reklama založená na vyhledávání zřejmě zabere v Japonsku, kde je trh s mobily nasycen a většina z 98 milionů uživatelů má telefon s internetem.

Výdaje na mobilní reklamu loni v Japonsku dosáhly 328 milionů dolarů a podle agentury Dentsu Communication Institute tato suma v roce 2011 překročí miliardu dolarů. Uživatelé mívali pocit, že projížděním reklam u výsledků vyhledávání přicházejí o čas a peníze. „Tyto obavy ale ustupují se stoupající rychlostí přenosu a díky paušální sazbě za přístup na internet,“ uvádí autor analýzy z Dentsu Communication Akira Miwa.

Vyhledávač Yahoo se v červnu odhodlal spustit mapovou službu, která spojuje vyhledávání s mobilní technologií určující polohu uživatele. Potom v internetovém mobilu stačí kliknout na vyhledávací klávesu za podmínky, že se inzerenti zaregistrovali do databáze Yahoo a jejich služby se na digitální mapě objeví.

Reklamní trh si je zároveň vědom počátečních omylů, kdy zákazníky nudily vložené reklamy v oknech na monitorech počítačů či nechtěné textové zprávy v telefonech. Mnozí se proto dnes shodnou na tom, že dobrá zkušenost zákazníka je nezbytnou podmínkou úspěchu, uzavírá agentura AP.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Překvapení: AMD příští rok vydá 12nm procesory a GPU, na nové technologii 12LP od GloFo
Nejvýkonnější herní konzoli si už můžete předobjednat. Xbox One X stojí 13 500 Kč
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít