Menu Zavřít

Reklama na Nově nezlevní

20. 12. 2004
Autor: Euro.cz

Jsme připraveni spustit další televizní programy, říká generální ředitel nejúspěšnější domácí komerční stanice Petr Dvořák.* Nejúspěšnější domácí soukromá televize Nova už osm let postupně ztrácí diváky. Co s tím uděláte? Se vznikem nových televizních kanálů ztrácejí diváky všechny světové televizní stanice.

Jsme připraveni spustit další televizní programy, říká generální ředitel nejúspěšnější domácí komerční stanice Petr Dvořák. * Nejúspěšnější domácí soukromá televize Nova už osm let postupně ztrácí diváky. Co s tím uděláte? Se vznikem nových televizních kanálů ztrácejí diváky všechny světové televizní stanice. TV Nova má v Evropě vůbec největší sledovanost, kterou chceme udržet. To se nám v poslední době daří díky novým úspěšným pořadům, jakými jsou české seriály Pojišťovna štěstí, Redakce či reality show Česko hledá Superstar. Tímto směrem chceme televizi dále rozvíjet. * Připravujete zlevnění televizní reklamy kvůli úbytku diváků? Menší podnikatelé by to jistě uvítali.

Nepřipravujeme.

* Poznají diváci změnu majitele televize? Třeba změnou programu?

Divák vstup zahraničního investora nejspíš nepozná. Žádné změny v zaměření televize ani v programovém schématu nechystáme. Není záměrem nových majitelů měnit to, co funguje. Hodláme naopak využít zázemí společnosti CME pro obohacení programu o některé nové pořady a formáty.

* Proč společnost PPF prodala část Novy?

Jsme především finanční skupina a naším cílem je zhodnocovat investice. Už při našem vstupu do Novy jsme deklarovali, že ji chceme stabilizovat a v horizontu dvou až čtyř let najít strategického partnera. A to jsme přesně udělali, dokonce se nám to povedlo na dolní hranici časového plánu.

* Jak dlouho jste prodej připravovali?

Jednání probíhala s více zájemci a vedli jsme je přibližně půl roku.

* Kdy jste se rozhodli, že Novu prodáte CME? Dosáhli byste lepší ceny, kdyby Novu koupil původní zájemce Bertelsmann? Jednání se CME byla dlouhá a náročná. Celá transakce je velmi složitá, komplexní a má mnoho aspektů. Obchod vždycky dopadne pouze tehdy, až se opravdu reálně podepíše. Jistotu, že se dohodneme, jsme měli až v den, kdy jsme transakci ohlásili. Společnost CME nabídla nejlepší cenové podmínky a zároveň otevřela skupině PPF přístup na mediální trhy ve východní a střední Evropě. * To vede k další otázce. Bylo hlavním cílem prodat Novu, nebo expandovat na zahraniční mediální trhy? Naším cílem bylo udělat dobrý obchod. Samozřejmě je pro nás důležitá i přidaná hodnota, která spočívá v možnosti přístupu PPF na trhy střední a východní Evropy. Dostat se v jiných zemích k podnikání v mediální oblasti není snadné a CME působí v zemích, kde zatím nejsme aktivní. Určitě máme zájem ve spojení se CME získat přístup k novému byznysu. Zároveň se pro Novu otevírá příležitost získat nové programové formáty ze zahraničí, nebo naopak můžeme jiným televizím nabídnout naše úspěšné formáty. * Chcete CME dále předprodat jinému mediálnímu gigantu? Nic takového neplánujeme. * Budete přes mediální aktivity podporovat své zahraniční podnikání? Jaké další věci vám mediální expanze má přinést? Jak jsem řekl. Prostřednictvím naší akciové účasti v CME se nám otevírá přístup na trhy v zemích, kde zatím nejsme. Budeme tam analyzovat možnosti investic a příležitosti k expanzi skupiny PPF. * Nebojíte se pokračovaní dalších problémů se zakladateli Novy?

Domníváme se, že veškeré významné spory byly již úspěšně vyřešeny nebo jsou na dobré cestě k vyřešení a nepředstavují žádné zásadní riziko.

* Jak se stavíte k faktu, že dvě třetiny ceny za Novu prakticky zaplatil český stát?

Nevnímáme žádnou souvislost mezi arbitráží mezi CME a českým státem a prodejem podílu PPF v televizi. Skupina PPF vstoupila do Novy až v roce 2002, kdy celá situace kolem arbitráže eskalovala. Naznačujete, že CME přišla, vzala deset miliard od českého státu, k tomu přidala jednu a zadarmo dala své akcie. To je ale velká manipulace s fakty. Podívejte se na kurz dolaru v době, kdy byla vyplácena arbitráž. Zjistíte, že CME inkasovala 370 milionů dolarů, kdežto nyní zaplatila 642 milionů. Kdyby přišel jakýkoli jiný mediální koncern, například Bertelsmann nebo Newscorp, nikdo nebude vůbec řešit, zda se jedná o peníze státu, všichni jen zatleskají, že se tyto peníze objevily v České republice.

BRAND24

* Jak připravujete Novu na digitalizaci, když se zvýší konkurence kvůli digitální televizi?

Na proces digitalizace se připravujeme velmi pečlivě, ale v tuto chvíli nehodláme komentovat jakékoliv naše plány, abychom konkurenci ještě před výběrovým řízením neprozradili, kudy se chceme ubírat. Mohu pouze říci, že jsme připraveni provozovat více kanálů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).