Regionální letiště spravují kraje

25. října 2004, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
25. října 2004, 00:00

LETIŠTĚ V KRAJÍCH Letiště v Brně, Ostravě a Karlových Varech mají nové majitele - kraje. Jejich snahou je zejména rozšířit počet destinací a zkvalitnit služby. Pro všechna regionální letiště je prioritou spojení se západní Evropou. Všechna také pokukují především po Německu jako nejbližším sousedním státu.

**LETIŠTĚ V KRAJÍCH

Letiště v Brně, Ostravě a Karlových Varech mají nové majitele - kraje. Jejich snahou je zejména rozšířit počet destinací a zkvalitnit služby.

Pro všechna regionální letiště je prioritou spojení se západní Evropou. Všechna také pokukují především po Německu jako nejbližším sousedním státu. V kurzu pro letištní management je zejména Mnichov. Ostravským by se zase líbila přímá letecká linka do Vídně, kde by byla možnost přestupu na další linky do celého světa. Základním cílem krajů je vytvořit z letišť jeden ze stavebních kamenů dalšího ekonomického rozvoje. Plánované investice, na kterého mohou směřovat dotace z Evropské unie, mají zejména vytvořit prostor pro očekávaný růst počtu odbavených cestujících. „Naší vizí je vybudovat letiště, jež by mohlo v budoucnu odbavovat až pětinásobek současného počtu cestujících, to je kolem milionu osob,“ plánuje ředitel ostravského letiště v Mošnově Michal Červinka. Část peněz na investice do areálu letišť mohou kraje získat z fondů Evropské unie. To byl také důvod, proč naléhaly na získání letišť do své správy. Do roku 2006 by všechna tři dohromady mohla z těchto zdrojů získat až 150 milionů korun. Půjde však o tvrdý konkurenční boj - letiště nepočítají s rozdělením této částky na tři stejné díly. Investice do rozvoje letišť by se měly projevit také v rozvoji podnikatelských aktivit v rozsáhlých areálech letišť a nákladní dopravy. Například v Ostravě se uvažuje o výstavbě opravárenské základny velkokapacitních letadel. Jihomoravský kraj zase plánuje v blízkosti letiště vybudovat průmyslovou zónu. Další nadějí jsou nízkorozpočtové letecké společnosti, které by mohly rozšířit počet destinací nabízených regionálními letišti. „Naším prvořadým úkolem je dostat na letiště další převážně nízkonákladové spoje z Evropy, časem i z větší vzdálenosti,“ řekl hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel. Trochu v zájmu pozornosti zůstávají i další regionální letiště, která provozují anebo plánují mezinárodní leteckou přepravu. Takovým případem jsou Kunovice. Zdejší letiště patří zatím zkrachovalým Leteckým závodům, v pronájmu ho má společnost Discovery Travel. Ta kromě pravidelného spojení s Prahou dvakrát denně vypravuje také pětkrát týdně letadla do belgických Antverp.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít