RegioJet: Naše lokomotiva splnila podmínky pro provoz

03. února 2011, 11:50 - Profit, TZ
03. února 2011, 11:50

První lokomotiva společnosti RegioJet, člena skupiny Student Agency, absolvovala v pondělí úspěšně technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ) a splnila tak podmínky pro provoz na železniční síti v ČR.

Foto: RegioJet

Zkouška probíhala na trati Přerov – Nedakonice; po této zkoušce budou ještě probíhat zkušební jízdy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a následným vydáním průkazů způsobilosti Drážním úřadem pak bude lokomotiva připravena do provozu. Jde o první lokomotivu z celkového počtu devíti, které budou následně využívány pro vozbu vlaků InterCity RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravskem.

Do doby pravidelného provozu na dálkových vlacích IC RegioJet budou lokomotivy využity pro provoz u dalších dopravců. To umožní jejich plné vyzkoušení v reálném provozu před nasazením do pravidelné vozby osobních spojů.

Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet ve velmi dobrém technickém stavu od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou vycházející z československé typové řady 163.

Před zkouškami a schvalovacím procesem lokomotivy bylo nutné upravit. „Jednalo se zvláště o přesunutí stanoviště strojvedoucího zpět na pravou stranu, odstranění některých úprav ve strojovně lokomotivy a dosazení vlakového zabezpečovače a radiostanice, které odpovídají českým požadavkům,“ říká Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet.

Větší a zásadnější změnou bylo zvýšení maximální rychlosti lokomotivy ze 120 km/h na 140 km/h. S tím souviselo i dosazení nových bezpečnostních čelních skel a použití nového elektronického rychloměru, který současně plní i funkci jakési „černé skříňky“ lokomotivy. Poprvé bylo u tohoto typu lokomotiv také dosazeno zařízení zvyšující bezpečnost cestujících – ovládání centrálního zavírání dveří vlaku a přemostění záchranné brzdy, které zabrání nouzovému zastavení vlaku na nebezpečných místech, jako jsou např. tunely nebo vysoké mosty.

V těsném závěsu za první lokomotivou, která nese označení 162.119-2, projde schvalovacím procesem druhá lokomotiva - 162.120-0. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března. Průběžně jsou rozpracovány další 3 až 4 lokomotivy. Další kusy pak budou následovat podle harmonogramu dodávek, což odpovídá tempu přibližně 2 lokomotivy měsíčně.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče