RegioJet: Naše lokomotiva splnila podmínky pro provoz

03. února 2011, 11:50 - Profit, TZ
03. února 2011, 11:50

První lokomotiva společnosti RegioJet, člena skupiny Student Agency, absolvovala v pondělí úspěšně technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ) a splnila tak podmínky pro provoz na železniční síti v ČR.

Foto: RegioJet

Zkouška probíhala na trati Přerov – Nedakonice; po této zkoušce budou ještě probíhat zkušební jízdy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a následným vydáním průkazů způsobilosti Drážním úřadem pak bude lokomotiva připravena do provozu. Jde o první lokomotivu z celkového počtu devíti, které budou následně využívány pro vozbu vlaků InterCity RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravskem.

Do doby pravidelného provozu na dálkových vlacích IC RegioJet budou lokomotivy využity pro provoz u dalších dopravců. To umožní jejich plné vyzkoušení v reálném provozu před nasazením do pravidelné vozby osobních spojů.

Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet ve velmi dobrém technickém stavu od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou vycházející z československé typové řady 163.

Před zkouškami a schvalovacím procesem lokomotivy bylo nutné upravit. „Jednalo se zvláště o přesunutí stanoviště strojvedoucího zpět na pravou stranu, odstranění některých úprav ve strojovně lokomotivy a dosazení vlakového zabezpečovače a radiostanice, které odpovídají českým požadavkům,“ říká Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet.

Větší a zásadnější změnou bylo zvýšení maximální rychlosti lokomotivy ze 120 km/h na 140 km/h. S tím souviselo i dosazení nových bezpečnostních čelních skel a použití nového elektronického rychloměru, který současně plní i funkci jakési „černé skříňky“ lokomotivy. Poprvé bylo u tohoto typu lokomotiv také dosazeno zařízení zvyšující bezpečnost cestujících – ovládání centrálního zavírání dveří vlaku a přemostění záchranné brzdy, které zabrání nouzovému zastavení vlaku na nebezpečných místech, jako jsou např. tunely nebo vysoké mosty.

V těsném závěsu za první lokomotivou, která nese označení 162.119-2, projde schvalovacím procesem druhá lokomotiva - 162.120-0. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března. Průběžně jsou rozpracovány další 3 až 4 lokomotivy. Další kusy pak budou následovat podle harmonogramu dodávek, což odpovídá tempu přibližně 2 lokomotivy měsíčně.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít