RegioJet: Naše lokomotiva splnila podmínky pro provoz

03. února 2011, 11:50 - Profit, TZ
03. února 2011, 11:50

První lokomotiva společnosti RegioJet, člena skupiny Student Agency, absolvovala v pondělí úspěšně technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ) a splnila tak podmínky pro provoz na železniční síti v ČR.

Foto: RegioJet

Zkouška probíhala na trati Přerov – Nedakonice; po této zkoušce budou ještě probíhat zkušební jízdy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a následným vydáním průkazů způsobilosti Drážním úřadem pak bude lokomotiva připravena do provozu. Jde o první lokomotivu z celkového počtu devíti, které budou následně využívány pro vozbu vlaků InterCity RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravskem.

Do doby pravidelného provozu na dálkových vlacích IC RegioJet budou lokomotivy využity pro provoz u dalších dopravců. To umožní jejich plné vyzkoušení v reálném provozu před nasazením do pravidelné vozby osobních spojů.

Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet ve velmi dobrém technickém stavu od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou vycházející z československé typové řady 163.

Před zkouškami a schvalovacím procesem lokomotivy bylo nutné upravit. „Jednalo se zvláště o přesunutí stanoviště strojvedoucího zpět na pravou stranu, odstranění některých úprav ve strojovně lokomotivy a dosazení vlakového zabezpečovače a radiostanice, které odpovídají českým požadavkům,“ říká Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet.

Větší a zásadnější změnou bylo zvýšení maximální rychlosti lokomotivy ze 120 km/h na 140 km/h. S tím souviselo i dosazení nových bezpečnostních čelních skel a použití nového elektronického rychloměru, který současně plní i funkci jakési „černé skříňky“ lokomotivy. Poprvé bylo u tohoto typu lokomotiv také dosazeno zařízení zvyšující bezpečnost cestujících – ovládání centrálního zavírání dveří vlaku a přemostění záchranné brzdy, které zabrání nouzovému zastavení vlaku na nebezpečných místech, jako jsou např. tunely nebo vysoké mosty.

V těsném závěsu za první lokomotivou, která nese označení 162.119-2, projde schvalovacím procesem druhá lokomotiva - 162.120-0. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března. Průběžně jsou rozpracovány další 3 až 4 lokomotivy. Další kusy pak budou následovat podle harmonogramu dodávek, což odpovídá tempu přibližně 2 lokomotivy měsíčně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom pořádný zmatek!
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít