Recruitment na houpačce

19. ledna 2010, 02:48 - Petr Vidmar, <a href="http://www.hays.cz">Hays Czech Republic, s.r.o.</a>
19. ledna 2010, 02:48

Rok 2009 – přelomový pro veškerá ekonomická odvětví, rok měnící pohled na hospodaření a dodavatelské vztahy. Po rozsáhlých náborech let 2007 – 2008, kdy zaměstnavatelé masivně využívali služeb personálních agentur při obsazování pracovních pozic, došlo k rychlému vystřízlivění.

Autor: Jakub Hněvkovský

Po šesti měsících výrazného útlumu na počátku loňského roku, zahájily společnosti proces vedoucí k přehodnocení významu externích dodavatelů personálních služeb. Kromě ceny za umístění kandidáta začal být kladen důraz na maximální efektivitu v oblasti vynaloženého času při realizaci výběrových řízení.

Většina významných zaměstnavatelů v roce 2009 nastolila trend snižování počtu dodavatelů – kvantitu volných pozic a zasílaných životopisů vystřídal požadavek na specializaci, nadprůměrnou znalost trhu a porozumění aktuálním potřebám a interním postupům.

Bez ohledu na vzrůstající křivku nezaměstnanosti zůstává pracovní trh otevřen odborníkům z exponovaných odvětví. Farmaceutické a IT společnosti, centra vývoje a sdílených služeb neustále nabízí uplatnění pro kvalitní pracovníky. Profesionálové z takových oblastí, kteří (většinou) nejsou motivování aktivně hledat pracovní uplatnění, stejně jako v minulých letech čekají na nabídku, která jim umožní kariérní postup, osobní rozvoj a v neposlední řadě zajímavější ohodnocení. Svou roli zde samozřejmě hraje trend „vynucené loajality“ vyvolaný obavou o ztrátu uspokojivého zaměstnání a krok do nejistoty v době, kde se nabídka lukrativních pracovních pozic výrazně redukovala.

Při změně zaměstnání dávají seniorní kandidáti přednost komunikaci s renomovanými personálními agenturami či headhunterskými společnostmi. Z jakého důvodu? Očekávají nabídky exkluzivních pozic a zároveň reálnou zpětnou vazbu o situaci v jednotlivých společnostech a na trhu práce.

Paradoxně tedy krize ve střednědobém horizontu posílí dodavatele personálních služeb schopné flexibilně reagovat na požadavky zákazníků, nabídnout na míru šité řešení klientům i kandidátům a poskytnout přidanou hodnotu rozšiřující standardní recruitment.

Jen takové partnerství umožní agenturám šetřit čas a optimalizovat náborový proces svých klientů, ale také prezentovat opravdu špičkové profesionály nedosažitelné běžnou pracovní inzercí.

Nedojde-li k dalším nečekaným zvratům na globálních trzích, můžeme v sektoru personálně-poradenských společností očekávat výrazné zvýšení kvality procesů a poskytovaných služeb.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení další Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít