Recruitment na houpačce

19. ledna 2010, 02:48 - Petr Vidmar, <a href="http://www.hays.cz">Hays Czech Republic, s.r.o.</a>
19. ledna 2010, 02:48

Rok 2009 – přelomový pro veškerá ekonomická odvětví, rok měnící pohled na hospodaření a dodavatelské vztahy. Po rozsáhlých náborech let 2007 – 2008, kdy zaměstnavatelé masivně využívali služeb personálních agentur při obsazování pracovních pozic, došlo k rychlému vystřízlivění.

Autor: Jakub Hněvkovský

Po šesti měsících výrazného útlumu na počátku loňského roku, zahájily společnosti proces vedoucí k přehodnocení významu externích dodavatelů personálních služeb. Kromě ceny za umístění kandidáta začal být kladen důraz na maximální efektivitu v oblasti vynaloženého času při realizaci výběrových řízení.

Většina významných zaměstnavatelů v roce 2009 nastolila trend snižování počtu dodavatelů – kvantitu volných pozic a zasílaných životopisů vystřídal požadavek na specializaci, nadprůměrnou znalost trhu a porozumění aktuálním potřebám a interním postupům.

Bez ohledu na vzrůstající křivku nezaměstnanosti zůstává pracovní trh otevřen odborníkům z exponovaných odvětví. Farmaceutické a IT společnosti, centra vývoje a sdílených služeb neustále nabízí uplatnění pro kvalitní pracovníky. Profesionálové z takových oblastí, kteří (většinou) nejsou motivování aktivně hledat pracovní uplatnění, stejně jako v minulých letech čekají na nabídku, která jim umožní kariérní postup, osobní rozvoj a v neposlední řadě zajímavější ohodnocení. Svou roli zde samozřejmě hraje trend „vynucené loajality“ vyvolaný obavou o ztrátu uspokojivého zaměstnání a krok do nejistoty v době, kde se nabídka lukrativních pracovních pozic výrazně redukovala.

Při změně zaměstnání dávají seniorní kandidáti přednost komunikaci s renomovanými personálními agenturami či headhunterskými společnostmi. Z jakého důvodu? Očekávají nabídky exkluzivních pozic a zároveň reálnou zpětnou vazbu o situaci v jednotlivých společnostech a na trhu práce.

Paradoxně tedy krize ve střednědobém horizontu posílí dodavatele personálních služeb schopné flexibilně reagovat na požadavky zákazníků, nabídnout na míru šité řešení klientům i kandidátům a poskytnout přidanou hodnotu rozšiřující standardní recruitment.

Jen takové partnerství umožní agenturám šetřit čas a optimalizovat náborový proces svých klientů, ale také prezentovat opravdu špičkové profesionály nedosažitelné běžnou pracovní inzercí.

Nedojde-li k dalším nečekaným zvratům na globálních trzích, můžeme v sektoru personálně-poradenských společností očekávat výrazné zvýšení kvality procesů a poskytovaných služeb.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít