RECENZE

16. června 2003, 00:00 - admin
16. června 2003, 00:00

Milan Bílý, Bronislav Kračmar, Petr Novotný: Kanoistika Praha, Grada 2002. Brožované. Orientační cena 119 Kč.Nakladatelství Grada vydalo stručnou a hutnou příručku pro jezdce divokých vod. Naprostí začátečníci si v ní příliš nepočtou, ale ten, kdo má sjetu nějakou tu řeku na turistické kanoi, v ní najde hodně podnětů pro svou budoucí vodáckou kariéru.

Milan Bílý, Bronislav Kračmar, Petr Novotný: Kanoistika Praha, Grada 2002. Brožované. Orientační cena 119 Kč.

Nakladatelství Grada vydalo stručnou a hutnou příručku pro jezdce divokých vod. Naprostí začátečníci si v ní příliš nepočtou, ale ten, kdo má sjetu nějakou tu řeku na turistické kanoi, v ní najde hodně podnětů pro svou budoucí vodáckou kariéru. Autoři se rovnou měrou zabývají turistickými, sportovními i závodními loděmi, vysvětlují k čemu se jaká hodí a s jakými jejich špatnými vlastnostmi je nutno počítat. Možná se na první pohled zdá, že každý přece ví, jak vypadá raft a k čemu je dobrý kajak, ale autoři to jednoduše shrnují do pár základních pouček. Hodně místa v brožuře je věnováno technice jízdy na jednotlivých lodích. Začíná se od správné techniky záběru pádlem. Přes základní manévry, jako jsou obraty a průjezdy vlnami, se dostaneme až k moderním prvkům rodea na divoké vodě a raftingu. Nechybí ani velmi potřebná kapitola „Jak číst vodu.“ Autoři v ní popisují, kudy v proudnici voda teče, jaké překážky lze na řekách a potocích očekávat, jak je předvídat a případně překonávat. Všechny texty jsou ilustrovány jasnými instruktážními obrázky. Kresby sice nejsou z těch, které přitáhnou oči a přinutí nás publikaci si s radostí prohlížet, ale svůj účel plní. Celkově lze knihu charakterizovat i díky nim jako užitečnou příručku pro mírně pokročilé.