Ráno jen vyměníme řidiče a jedeme dál

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

Jan Berka

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

V počátcích firmě zajišťovaly zakázky bankovní ústavy. Zásilky pro pobočky v celé republice převáží Globus Car dodnes. „Máme trasy, které jsou logisticky naplánované. Denně přepravíme asi 4000 zásilek. Většinu tvoří právě rozvozy pro bankovní domy. Nicméně dnes jsme na jejich zakázkách podstatně méně závislí než před pěti lety,“ tvrdí jednatel společnosti Jan Berka.

LÁKAVÁ BRATISLAVA

Modrá auta vyjíždějí z jižního okraje Prahy, z Dolních Břežan a po téměř neměnných trasách objíždí celou republiku a postupně vykládají jednotlivé balíčky různým klientům. „Proto dovedeme uspokojit klienta, který chce převézt zásilku z České Lípy do Liberce. Většinou máme v okolí svého člověka,“ vysvětluje Berka.

Před rokem společnost dokončila expanzi na slovenský trh. „Disponujeme celkem 150 vozy, z toho dvaceti v pobočce v Ostravě, deseti v Bratislavě a zbytkem v Praze i několika dalších větších městech,“ upřesňuje Berka. Do konce roku firmu čeká stěhování z rodinného domku, v němž nyní sídlí, do nově postavené budovy. „Zůstaneme na okraji Prahy. Je to pro nás lépe dopravně dostupné,“ dodává.

**NOČNÍ SLUŽBY

Mnoho kurýrních společností ke své hlavní činnosti přibírá specifické služby. Globus Car začal rozvážet klienty-řidiče, které rozveselil alkohol a potřebují odvézt sebe a své vozidlo. „Máme vlastní vozový park. Už chyběla jen příležitost, abychom jej začali využívat i v noci. To nám výrazně snižuje náklady, protože vozy jsou plně vytíženy. My jen ráno a večer vyměníme řidiče a auta pokračují v jízdě.“

Pro Globus Car je podle Jana Berky nejdůležitější reklama na autech. „Věřím, že naše značka už je v obecném povědomí. Získávání klientů probíhá hlavně přes dobré reference nebo díky naší doplňkové službě Globus Car Assistant,“ vysvětluje Berka. „Navíc jsme nedopustili, aby se na naše vozy přidávala loga cizích firem. To je jako u aut na náhradní díly. Když je polepíte třiceti různými značkami, tak se na nich vaše vlastní reklama špatně hledá,“ uzavírá

jednatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít