Ráno jen vyměníme řidiče a jedeme dál

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

Jan Berka

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

V počátcích firmě zajišťovaly zakázky bankovní ústavy. Zásilky pro pobočky v celé republice převáží Globus Car dodnes. „Máme trasy, které jsou logisticky naplánované. Denně přepravíme asi 4000 zásilek. Většinu tvoří právě rozvozy pro bankovní domy. Nicméně dnes jsme na jejich zakázkách podstatně méně závislí než před pěti lety,“ tvrdí jednatel společnosti Jan Berka.

LÁKAVÁ BRATISLAVA

Modrá auta vyjíždějí z jižního okraje Prahy, z Dolních Břežan a po téměř neměnných trasách objíždí celou republiku a postupně vykládají jednotlivé balíčky různým klientům. „Proto dovedeme uspokojit klienta, který chce převézt zásilku z České Lípy do Liberce. Většinou máme v okolí svého člověka,“ vysvětluje Berka.

Před rokem společnost dokončila expanzi na slovenský trh. „Disponujeme celkem 150 vozy, z toho dvaceti v pobočce v Ostravě, deseti v Bratislavě a zbytkem v Praze i několika dalších větších městech,“ upřesňuje Berka. Do konce roku firmu čeká stěhování z rodinného domku, v němž nyní sídlí, do nově postavené budovy. „Zůstaneme na okraji Prahy. Je to pro nás lépe dopravně dostupné,“ dodává.

**NOČNÍ SLUŽBY

Mnoho kurýrních společností ke své hlavní činnosti přibírá specifické služby. Globus Car začal rozvážet klienty-řidiče, které rozveselil alkohol a potřebují odvézt sebe a své vozidlo. „Máme vlastní vozový park. Už chyběla jen příležitost, abychom jej začali využívat i v noci. To nám výrazně snižuje náklady, protože vozy jsou plně vytíženy. My jen ráno a večer vyměníme řidiče a auta pokračují v jízdě.“

Pro Globus Car je podle Jana Berky nejdůležitější reklama na autech. „Věřím, že naše značka už je v obecném povědomí. Získávání klientů probíhá hlavně přes dobré reference nebo díky naší doplňkové službě Globus Car Assistant,“ vysvětluje Berka. „Navíc jsme nedopustili, aby se na naše vozy přidávala loga cizích firem. To je jako u aut na náhradní díly. Když je polepíte třiceti různými značkami, tak se na nich vaše vlastní reklama špatně hledá,“ uzavírá

jednatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít