Range Rover V8 je silnější než tank

04. června 2010, 14:03 - Erich Handl
04. června 2010, 14:03

Automobilka Land Rover nasadila v Česku do hry nejtěžší kalibr. Jde o třítunový terénní Range Rover V8 Supercharged, který je vlajkovou lodí značky. Je prý nejsilnějším SUV na trhu. Je to pravda?

Autor: Land Rover

Název Land Rover původně náležel automobilu z roku 1948 inspirovanému americkým terénním Jeepem. První Land Rover byl dokonce postaven přímo na podvozku zmíněného Jeepu s pohonem 4×4 a zahájil éru klasických britských teréňáků, které dodnes nesou označení Defender. Automobilka se stejnojmenným názvem začala později vyrábět i civilnější auta, z nichž jeden model nese označení Range Rover.

Tato řada spatřila světlo světa v roce 1970, Profit otestoval poslední verzi Range Roveru s názvem Supercharged, která je prý nejsilnějším terénním autem na českém trhu. Jaká je realita? Náš vůz byl vybaven pětilitrovým benzinovým osmiválcem přeplňovaným mechanickým kompresorem o výkonu 375 kilowattů. To je skutečně majestátní agregát o síle tanku. Nemůže se mu vyrovnat ani nejsilnější Mercedes-Benz GLK, který nabízí jen šestiválec s objemem 3,5 litru a výkonem „pouhých“ 200 kilowattů. Toyota Land Cruiser má sice osmiválec, ale ten také vytlačí jen 212 kilowattů. K Superchargedu se tak na dohled námořní míle blíží jen americký Hummer s šestilitrovým osmiválcem a tahem 242 kilowattů. Ale i ten by ještě potřeboval plných 133 kilowattů na dorovnání banku.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Range Rover V8 Supercharged typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový osmiválec objem válců - 5 litrů max. výkon - 375 kilowattů max. rychlost - 225 km/h zrychlení 0-100 - 6,2 sekundy spotřeba - 14,9 l /100 km kufr - 535 litrů cena s DPH - 2 940 200 Kč

Se silou vozu tedy výrobce rozhodně nelže. A co komfort a jízdní vlastnosti? Náš Supercharged byl vybaven technickými lahůdkami známými z aut nejvyšších tříd (jako barevný monitor místo klasických „ciferníků“, centrální dotykový displej schopný současně promítat jiný obraz pro řidiče i spolujezdce, radarový tempomat atd.). Kabina byla plná kůže, hliníku a kvalitních materiálů jako v limuzíně. Na asfaltu byl náš Range Rover agilní, jeho zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,2 sekundy bylo impozantní. V terénu jsme mohli využívat velkou světlou výšku, velkorysé nájezdové úhly a celkem pět terénních režimů vozu. Pouhým stiskem tlačítka jsme regulovali výšku podvozku nebo zapínali redukci převodovky. Výsledek testu: žádné jiné auto na českém trhu nenabízí takovou přehlídku síly, terénních schopností a komfortu. Za tuto noblesu se ale tvrdě platí. Range Rover V8 Supercharged vyjde na téměř tři miliony korun.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Range Rover V8 Supercharged je vůz pro náročné a finančně silné podnikatele. Je to exkluzivní limuzína, tahač jachet a terénní stroj v jednom balení. S maximální rychlostí 225 kilometrů se neztratí ani na dálnici.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče