Psa do hotelu? Jen v novém pyžamu!

21. ledna 2008, 00:00 - Renata Bartošková
21. ledna 2008, 00:00

Luxusní služby pro domácí zvířata Za domácí mazlíčky jsou lidé ochotni utrácet stále více peněz. Odpovědí podnikatelů je nabídka luxusního zboží a služeb. Potřebuje váš pes uklidňující masáž, depilaci oušek nebo nový šperk? Žádný problém, vše je k dostání.

Vyrazit na nákupy pro psa a vrátit se s pyžamem či smokingem? Pro někoho jen představa přitažená za vlasy, pro jiné běžná praxe. Nabídka služeb a výrobků pro domácí mazlíčky se neustále rozšiřuje. Podnikatelé přicházejí s novinkami, které snad na první pohled budí rozpaky. V drtivé většině případů si ale zákazníky najdou. Na trhu jsou dnes k dostání luxusní psí parfémy, pelíšky ve tvaru automobilů i kočárky na psy. V Praze na Smíchově loni přivítala první zákazníky speciální psí pekárna. O neustále rostoucím počtu salonů krásy, kde i z chundelatého voříška prý udělají krasavce, ani nemluvě.

Domácím mazlíčkům je možné pořídit zdravotní pojištění, a když je jim nejhůř, přivolat pohotovostní vůz. A kam že s pejskem, když potřebujete na delší dobu odjet? Přece do luxusního hotelu!

I pes je člověk

„Apartmá právě rekonstruujeme. Jeden z hostů nám ho úplně zdevastoval a sežral dveře.“ Podobnou větu asi od mnoha majitelů hotelů neuslyšíte. Magdalena Šimečková ale nabízí ubytování pro psy – a ne ledajaké. V jejím hotelu Koira v Bohuslavicích u Hlučína se zákazníkům dostává zvláštní péče. Motto podniku zní: „I pes je člověk“. Na výběr jsou tři typy ubytování. Vedle klasických kotců a péče v domácím prostředí také nadstandardní pokoj, ve kterém na klienta čeká pohodlný gaučík. Aby nebyli psíci stresováni více, než je nutné, jsou jejich pokoje provoněny květinovými esencemi. Pokud pes nekouše, může dostat i uklidňující masáž.

„Náš hotel se ale od ostatních liší především množstvím času, které pejsci tráví venku v pohybu,“ vysvětluje Šimečková. Vedle pravidelných procházek do lesa pobíhají psi také na čtyřech kilometrech čtverečních hotelové zahrady. Ta je upravena tak, aby se každý zákazník pobavil dle libosti. „Pro opravdové dámy máme anglický trávník, pro labužníky vysokou trávu vhodnou ke žvýkání. Nechybí hustý porost ideální ke slídění po veverce ani hromada písku, kde se dají hloubit dokonalé krátery a tunely,“ upřesňuje Šimečková.

POJIŠTĚNÍ PRO ZVÍŘATA

Od loňského září je možné si pojistit výlohy na léčbu úrazů a nemocí svých čtyřnohých přátel. Se službou přišla Česká pojišťovna a zájem je podle ní veliký. V rámci tohoto produktu už má nahlášeno několik desítek pojistných událostí, počínaje zlomenými kůstkami v noze malého trpasličího jezevčíka až po průjem velkého bernardýna. Pojištění pejsků současně nabízí také Česká podnikatelská pojišťovna.

Štamgasti až z Nizozemska

Hotel Koira může najednou ubytovat až šestnáct pejsků. Další mohou pobývat doma u paní Šimečkové a její smečky. „V hlavní sezoně od května do konce září, o víkendech a prázdninách míváme prakticky plno. Mimo sezonu jsme obsazeni tak z poloviny,“ popisuje podnikatelka. Za ubytování v klasickém kotci zaplatí chovatelé 180 korun za den, nadstandard vyjde na 250 korun denně. „Naši nejvzdálenější pravidelní hosté jsou dobrman z Českých Budějovic a dva irští setři z Nizozemska. Jinak máme klienty z celé severní a střední Moravy,“ přibližuje podnikatelka. Psí hotely podle ní v posledních letech rostou jako houby po dešti a dá se očekávat, že tento trend bude nadále pokračovat.

Podnikatelé nabízejí ubytování také kočkám. „Máme kapacitu deset jedinců. Zájem je veliký,“ popisuje Jana Kuchařová, majitelka Hotelu pro kočky Josefka v Sedlištích nedaleko Frýdku-Místku. Zvířecí ubytování má jako přivýdělek. Majitel kočky zaplatí za den jejího pobytu v Josefce 120 korun.

Revoluce psích šatníků

Občas se zdá, jako by v parcích pobíhali psi, kteří jsou oblečeni lépe než jejich majitelé. Nemusí se nutně jednat o šálení zraku. Oblékání psů, ať je jakkoliv sporné a většina veterinářů ho nedoporučuje, zažívá revoluci. Za poslední dva roky zaznamenává meziroční nárůst o 25 procent. A nejen to, začíná výrazně podléhat módním trendům. Jedna psí bundička proto nestačí na několik let – příští zimu už by nositel mohl běhat v nemoderních barvách.

„Trendy v psí módě vycházejí z lidských. Výrobci nejluxusnějších značek dokonce navrhují své kolekce podle novinek na světových Fashion Weeks,“ vysvětluje majitelka internetového obchodu Luxury Dog Valerie Petrášová. Ta na českém trhu zastupuje světové výrobce zvířecích potřeb. „Zájem o naše produkty v posledních letech stoupá. Vedle kvalitních materiálů vyžadují zákazníci stále častěji i prvotřídní design,“ přibližuje podnikatelka.

O rostoucím zájmu o psí módu hovoří také majitelka pražského obchodu Canis 5 P Milena Mirvaldová. „Znám i lidi, kteří mají na psa sedm, osm bund a shánějí další,“ popisuje. Za oblečky zaplatí chovatelé od tří set do šesti tisíc korun. Největší zájem je prý o mikiny a bundy, ať už s kapucí nebo bez. K dostání jsou také teplákové soupravy, letní šatičky, pyžama, maskáče nebo župánky.

 

Konfekce trochu jinak

Na stále větší poptávku reagují podnikatelé. Nejedna profesionální švadlena rozpoznala šanci a přeorientovala se na čtyřnohé zákazníky. Tradičním americkým a japonským výrobcům tak začínají na pultech obchodů konkurovat české firmy.

Příkladem je podnikatelka Olga Hlaváčová, tvůrkyně tuzemské značky luxusního psího oblečení Snow Dog. „Před třemi lety mě oslovila majitelka obchodu, která sháněla psí kombinézy. Jelikož jsem měla již několik let kompletně zařízenou šicí dílnu pro výrobu konfekce, nebylo složité začít vyrábět jiný sortiment,“ vypráví. Firmu rozjížděla v jedné osobě. „Vyhledala jsem si dodavatele materiálu, který se hodí pro psí oblečky. Nebylo to úplně jednoduché – látky bylo potřeba ozkoušet v praxi,“ popisuje. Zájem ze strany odběratelů byl velký, přesto se nová firma potýkala s komplikacemi. „Celé první dvě sezony zabralo vypracování nových střihů a velikostí,“ popisuje Hlaváčová největší úskalí výroby psích oděvů. Jejich nositelé se totiž vyskytují v podstatě ve všech velikostech.

Specializovaných kamenných prodejen psí módy je v Česku zatím málo. Největší výběr je stále na internetu. Lidé z oboru se shodují, že konkurence mezi prodejci houstne, zatímco tuzemských výrobců je podle nich stále nedostatek.

Náramek pro paničku

K módní róbě se hodí šperk. „Nabízíme luxusní obojky, vodítka a přívěsky. Pro paničky máme náramky, náhrdelníky a náušnice ve stejném vzoru, aby se zvířetem ladily,“ popisuje Michal Maleček, jednatel firmy Migacz, jednoho z mála českých výrobců psí bižuterie. Většina produkce společnosti jde na export do zemí Evropské unie i mimo ni. Vedle toho má Migacz vlastní prodejnu v Praze a internetový obchod. Dodává i do několika specializovaných obchodů a psích prodejen.

Pozornost na zvířata obrátila také firma Jablonex Group, která je největší výrobce skla a bižuterie v Česku. Připravila pro ně kolekci šperků, která se na trhu poprvé objevila v předvánočním období. Nová modelová řada Jablonexu se skládá z přibližně čtyřiceti druhů šperků a zaměřila se na psy a kočky všech ras. Chovatelé mohou koupit čtyřnohým miláčkům nejen korálkové a perličkové náhrdelníky, ale také dražší kovovou bižuterii nebo ozdobné řetízky a kožené pásky s přívěsky se zvířecími motivy. Ceny psí a kočičí bižuterie se na českém trhu pohybují v rozmezí 200 až 800 korun za kus. K sehnání jsou také pozlacené či postříbřené šperky, které stojí i 3500 korun.

Bílý pudl brunetem

Především z řad dlouhosrstých psů se rekrutují klienti speciálních salonů krásy. „Největší zájem je o klasickou úpravu a údržbu – stříhání, koupání a fénování,“ popisuje majitelka pražského salonu Buliro Club Blanka Litterová. K běžným nabídkám služeb patří například trimování, tedy odstraňování staré srsti, vytrhávání chloupků z uší, stříhání drápků a ošetření análních žlázek.

Ve výbavě psích salonů nechybějí kvalitní kondicionéry, šampony pro zhoustnutí srsti, její vybělení a podobně. K dostání jsou dokonce i barvy pro psy. Návštěva u psího kadeřníka přijde u malých plemen psů zhruba na 400 až 600 korun. Úprava kočky stojí podobně. U větších pejsků a hlavně u výstavních jedinců stojí péče profesionála od 600 do 1600 korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče