Pryč s avantgardou, přichází elegance

30. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
30. ledna 2009, 00:00

Renault uvedl na tuzemský trh další generaci modelu Mégane.

Nový vůz přichází ve dvou verzích – liftback a coupé – se startovní cenou 299 900 korun. Pětidveřová varianta má podnikatelskou verzi N1.

Mégane je vůz střední třídy a představuje zajímavou altenativu ke Škodě Octavia, jejíž základní verze je zhruba o padesát tisíc korun dražší. Francouzi u letošního modelu vsadili na nízkou cenu pod magickou hranicí 300 000 korun, kde se dříve vyskytovaly jen malé vozy. Nejlevnější verze přitom není žádné holátko. Pohání ji benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kilowattů.

V základním stupni Authentique je ESP a manuální klimatizace, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, plechová 15palcová kola, stěrač zadního okna či dělená zadní sedadla. Ve druhém stupni Expression Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP4.

Jak vlastně třetí generace Méganu vypadá? Auto je kulatější než jeho avantgardní předchůdce, zmizelo hrbaté pozadí a svislé zadní okno ve tvaru střílny. Zvlněnou horní partií předních blatníků vůz trochu připomíná novou generaci vozů Mazda, jinak je to na první pohled elegantní Francouz.

Na interiéru auta se nešetřilo, je plný kvalitních materiálů, jen nejlacinější verze postrádá měkké čalounění horní části výplní dveří. Dominující antracitový odstín z velké části měkčené přístrojové desky doplňuje efektní obklad z leštěného hliníku, dveřní madla mají jakoby pogumovaný povrch, obklady předních sloupků kryje textil.

Přístrojovému štítu dominuje analogový otáčkoměr a tachometr. Co se týče velikosti – auto nenabízí mnoho místa pro hlavu na zadních sedadlech, zato se zvětšil kufr na 372 litrů, což je o celých 42 litrů více než u předchozí generace.

Auto je na našem trhu nabízeno zatím s pěticí motorů. Dva zážehové mají stejný objem 1,6 litru, ale rozdílné výkony 74 a 81 kilowattů. Naftové patnáctistovky nabízejí 63 a 78 kilowattů, největší a nejsilnější motor je zatím 1,9 dCi (96 kilowattů). Za tento motor v nejvyšší výbavě pak zákazník zaplatí 479 900 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít