Prý míří vysoko

03. ledna 2008, 19:11 - Karel Zaoral
03. ledna 2008, 19:11

Hyundai / Kia

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor chce v letošním roce prodat 3,11 milionu vozů, což by byl proti loňsku nárůst o 19,6 procenta. Pomoci by jí mělo rozšíření výrobních kapacit v zahraničí včetně částečného náběhu výroby v České republice. A management se chce zaměřit i na účinnější marketing, celkové tržby automobilky se tudíž mohou letos vyšplhat až na 46 bilionů wonů (v přepočtu asi 890 miliard korun). To by znamenalo nárůst o 12,2 procenta. „Musíme zvýšit prodejní a marketingové úsilí, abychom se dostali blíž k zákazníkovi, podpořili značku a zlepšili ziskovost,“ říká šéf automobilky Čong Mong-ku.
Hyundai loni v celém světě prodal 2,6 milionu automobilů (proti roku 2006 o 4,1 procenta více). Spolu se svou dceřinou společností Kia Motors je nyní skupina Hyundai Motor šestým největším výrobcem aut na světě. Management si ale už dříve dal za cíl dostat se do roku 2010 na pátou příčku.
Oba podniky - tedy Hyundai Motor i Kia Motors - zvyšují výrobu a prodej na zahraničních trzích. Hyundai už má výrobní závody v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech, další montážní závod nyní dokončuje u Nošovic na Moravě. Kia Motors se navíc v letošním roce vrátí k zisku. Pomoci jí k tomu mají nové modely a inovace starších typů. Uvedl to prezident automobilky Čong Ui-sun. V lednu až září 2007 hospodařila automobilka se ztrátou 24 miliard wonů (v přepočtu 459,3 milionu korun). Ve stejném období předchozího roku vykázala zisk 40 miliard.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít