První vlak LEO Express prochází testy na okruhu u Velimi

27. června 2012, 08:53 - Dalibor Dostál
27. června 2012, 08:53

Váží sto padesát tun a z nuly na sto kilometrů dokáže zrychlit za pouhých 32 sekund. Na maximálně povolených 160 kilometrů v hodině pak za 80 sekund. To jsou jen některé z parametrů nové vlakové soupravy LEO Express, která v těchto dnech prochází testy na zkušebním okruhu ve Velimi.

Foto: LE

Z plné rychlosti dokáže souprava zastavit za čtyřicet dva metrů. Oba parametry řadí nové soupravy LEO Express mezi železniční špičku. „Úspěšné absolvování všech těchto testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité, od jejich průběhu se odvine i celý následující harmonogram spuštění našeho provozu. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Při testech odborníci Výzkumného Ústavu Železničního spolu s pracovníky výrobce souprav švýcarské firmy Stadler a zástupci společnosti LEO Express prověřují brzdy nové soupravy, proměřují míru hlučnosti a vibrace, zkouší elektricko-magnetickou kompatibilitu a funkčnost zabezpečovacího zařízení Mirel.

„Za průběh zkoušek odpovídá výrobce Stadler, který nám garantuje, že soupravy budou schváleny k provozu. Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní cestě a budeme přitom podobně rychlí jako Pendolino,“ doplnil Leoš Novotný.

Vlak vyráběný na míru pro trasu mezi Prahou a Ostravou má nejkomfortnější interiér ze všech souprav typu Flirt od firmy Stadler. O pořízení stejných vlaků jako se nyní testují v České republice se zajímají také dopravci z Estonska nebo Austrálie.

Velké zrychlení, krátkou brzdnou vzdálenost i nižší spotřebu umožňuje technické řešení vlaku. „Díky odlehčené hliníkové konstrukci a inovativnímu řešení podvozků je výrazně lehčí než konkurenční vlaky a má dostatečně výkonné motory. Právě vynikající poměr mezi výkonem a náklady považuji za jednu z největších výhod této soupravy,“ vysvětluje Franz Laczo ze společnosti Stadler, který projekt zkoušek vede.

LEO Express je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami od prosince 2012 na trati Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava-Bohumín a postupně také na dalších tratích v České republice i v sousedních státech.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče