První vlak LEO Express prochází testy na okruhu u Velimi

27. června 2012, 08:53 - Dalibor Dostál
27. června 2012, 08:53

Váží sto padesát tun a z nuly na sto kilometrů dokáže zrychlit za pouhých 32 sekund. Na maximálně povolených 160 kilometrů v hodině pak za 80 sekund. To jsou jen některé z parametrů nové vlakové soupravy LEO Express, která v těchto dnech prochází testy na zkušebním okruhu ve Velimi.

Foto: LE

Z plné rychlosti dokáže souprava zastavit za čtyřicet dva metrů. Oba parametry řadí nové soupravy LEO Express mezi železniční špičku. „Úspěšné absolvování všech těchto testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité, od jejich průběhu se odvine i celý následující harmonogram spuštění našeho provozu. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Při testech odborníci Výzkumného Ústavu Železničního spolu s pracovníky výrobce souprav švýcarské firmy Stadler a zástupci společnosti LEO Express prověřují brzdy nové soupravy, proměřují míru hlučnosti a vibrace, zkouší elektricko-magnetickou kompatibilitu a funkčnost zabezpečovacího zařízení Mirel.

„Za průběh zkoušek odpovídá výrobce Stadler, který nám garantuje, že soupravy budou schváleny k provozu. Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní cestě a budeme přitom podobně rychlí jako Pendolino,“ doplnil Leoš Novotný.

Vlak vyráběný na míru pro trasu mezi Prahou a Ostravou má nejkomfortnější interiér ze všech souprav typu Flirt od firmy Stadler. O pořízení stejných vlaků jako se nyní testují v České republice se zajímají také dopravci z Estonska nebo Austrálie.

Velké zrychlení, krátkou brzdnou vzdálenost i nižší spotřebu umožňuje technické řešení vlaku. „Díky odlehčené hliníkové konstrukci a inovativnímu řešení podvozků je výrazně lehčí než konkurenční vlaky a má dostatečně výkonné motory. Právě vynikající poměr mezi výkonem a náklady považuji za jednu z největších výhod této soupravy,“ vysvětluje Franz Laczo ze společnosti Stadler, který projekt zkoušek vede.

LEO Express je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami od prosince 2012 na trati Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava-Bohumín a postupně také na dalších tratích v České republice i v sousedních státech.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
3D obraz jako z videohry. Canon vyvinul technologii, která vás při fotbalu dostane přímo na hřiště
Skype for Business nebude mít dlouhý život. Nahradí ho mladší Teams
Google prodloužil podporu Nexusům 5X a 6P. Dva měsíce bezpečnostních aktualizací navíc
Nabíjet budeme i oblečení. Levi’s ušil chytrou bundu s technologií od Googlu
K Windows 10 ve verzích 1703 a 1607 míří malé opravné balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít