První vlak LEO Express prochází testy na okruhu u Velimi

27. června 2012, 08:53 - Dalibor Dostál
27. června 2012, 08:53

Váží sto padesát tun a z nuly na sto kilometrů dokáže zrychlit za pouhých 32 sekund. Na maximálně povolených 160 kilometrů v hodině pak za 80 sekund. To jsou jen některé z parametrů nové vlakové soupravy LEO Express, která v těchto dnech prochází testy na zkušebním okruhu ve Velimi.

Foto: LE

Z plné rychlosti dokáže souprava zastavit za čtyřicet dva metrů. Oba parametry řadí nové soupravy LEO Express mezi železniční špičku. „Úspěšné absolvování všech těchto testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité, od jejich průběhu se odvine i celý následující harmonogram spuštění našeho provozu. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Při testech odborníci Výzkumného Ústavu Železničního spolu s pracovníky výrobce souprav švýcarské firmy Stadler a zástupci společnosti LEO Express prověřují brzdy nové soupravy, proměřují míru hlučnosti a vibrace, zkouší elektricko-magnetickou kompatibilitu a funkčnost zabezpečovacího zařízení Mirel.

„Za průběh zkoušek odpovídá výrobce Stadler, který nám garantuje, že soupravy budou schváleny k provozu. Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní cestě a budeme přitom podobně rychlí jako Pendolino,“ doplnil Leoš Novotný.

Vlak vyráběný na míru pro trasu mezi Prahou a Ostravou má nejkomfortnější interiér ze všech souprav typu Flirt od firmy Stadler. O pořízení stejných vlaků jako se nyní testují v České republice se zajímají také dopravci z Estonska nebo Austrálie.

Velké zrychlení, krátkou brzdnou vzdálenost i nižší spotřebu umožňuje technické řešení vlaku. „Díky odlehčené hliníkové konstrukci a inovativnímu řešení podvozků je výrazně lehčí než konkurenční vlaky a má dostatečně výkonné motory. Právě vynikající poměr mezi výkonem a náklady považuji za jednu z největších výhod této soupravy,“ vysvětluje Franz Laczo ze společnosti Stadler, který projekt zkoušek vede.

LEO Express je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami od prosince 2012 na trati Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava-Bohumín a postupně také na dalších tratích v České republice i v sousedních státech.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít