První malé auto s posuvnými dveřmi

19. července 2004, 00:00 - ERICH HANDL
19. července 2004, 00:00

PEUGEOT 1007 Na podzimním pařížském autosalonu chce francouzský Peugeot představit malé auto do města. Prý to bude něco, co za sebou nechá stopu. Jde o model 1007, který zdobí hlavně posuvné dveře.

PEUGEOT 1007 Na podzimním pařížském autosalonu chce francouzský Peugeot představit malé auto do města. Prý to bude něco, co za sebou nechá stopu. Jde o model 1007, který zdobí hlavně posuvné dveře.

Nový vůz bude prvním Peugeotem, který má v názvu čtyřmístné číslo se zdvojenou nulou uprostřed. Verze byla vystavěna ve výrobním závodě PSA Peugeot Citroen v P oissy a očekávaná roční produkce je 130 000 vozů. Celkově investované náklady činí u tohoto projektu 560 milionů euro. Obchodní uvedení bude odstartováno ve Francii v prvním čtvrtletí roku 2005, v ostatních evropských zemích bude následovat v průběhu prvního pololetí. Sériová verze modelu se veřejnosti poprvé představí na výše zmíněném Autosalonu v Paříži. Styl nového modelu 1007 vychází ze spolupráce společnosti Automobiles Peugeot s italským návrhářským studiem Pininfarina. Design přední části nese nezaměnitelný rukopis značky. Je protáhlý předními světlomety zvýrazněnými dvěma podélnými hranami v přední kapotě. Ze široké masky chladiče vychází pás předního nárazníku, který se táhne přes blatníky a po stranách vozu navazuje na boční ochranné lišty. Zadní část má při bočním pohledu tvar hrotu šipky. Na trojúhelníkové zadní okno, tvořené zpětně zkoseným sloupkem karoserie, přiléhají zadní světlomety a obě části jsou od sebe odděleny okenní lištou. N a voze 1007 byl propracován každý detail, například zakomponování kolejnic bočních posuvných dveří do lišty v prohlubni karoserie, která probíhá od zadních k předním blatníkům. Dalším prvkem jsou vnější zpětná zrcátka, jejich design a definitivní umístění až za úroveň předních kol, které se podílí na plynulosti linií a jejich efektu lomu světla, vyváženosti a přirozené eleganci vozu.

Nový vůz je jako první u značky Peugeot vybaven technologií automaticky řízené manuální převodovky, přizpůsobené dynamice, modernímu charakteru a převážně městskému využití vozu. K výběru jsou tři pohonné jednotky - dva benzinové a jeden naftový agregát.

ČÍM VYNIKÁ

Pro město jsou údajně neocenitelné elektrické boční posuvné dveře, nazývané Sésame. Stačí jediné stisknutí příslušného tlačítka na dálkovém ovladači a dveře „Sésame“ se odsunou, aniž by v otevřené poloze přesáhly celkovou délku vozu. Odsazení bočních dveří v otevřené poloze nepřesahuje šířku vozu včetně vnějších zpětných zrcátek. Do vozu 1007 je tedy možné pohodlně nastupovat a vystupovat z něj i v úzkých místech, kde je parkování s vozem s klasickými dveřmi nemožné.

VÝBĚR AGREGÁTŮ

Benzinový motor 1.4 l 1360 cm3 , 54 kW (75 k), 118 Nm při 3400 1/min

Benzinový motor 1.6 l 1587 cm3 , 80 kW (110 k), 147 Nm při 4000 1/min

Dieselový motor 1.4 l Hdi

1399 cm3 , 50 kW (70 k), 160 Nm při 2000 1/min

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče