Prvenství v žebříčku WebTop100 obhájil ČEZ

23. října 2009, 05:01 - bre
23. října 2009, 05:01

Soutěž o nejlepší firemní webové prezentace WebTop100 2009 zná své vítěze. Nejlepší stránky má i letos společnost ČEZ. Vyhlášení výsledků, v němž si pro ceny přišlo celkem 17 oceněných firem, proběhlo v den odborné konference WebTop100.

Autor: InternetInfo

Vítězem osmého ročníku soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu zpracování firemních internetových prezentací, je znovu společnost ČEZ (www.cez.cz). Ta obhájila loňské první místo v konkurenci stovky hospodářsky nejsilnějších českých firem. Na druhém místě žebříčku webů se umístily stránky společnosti Telefónica 02 Czech Republic (www.cz.o2.com), následované webem společnosti Vodafone Czech Republic (www.vodafone.cz). O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.

V letošním ročníku byl hodnocen rekordní počet téměř 200 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v klubu Misch Masch v Praze vyhlášeni vítězové 11 oborových žebříčků, kam se firmy hlásily podle oboru podnikatelské činnosti, dále kategorií Marketingový nástroj a Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy. „Výsledky hodnocení přinášejí každoročně jeden zajímavý paradox. Těmi, kdo si z hodnocení odnášejí nejvíce inspirace, jsou často již oceněné firmy, které vždy přijdou s něčím zajímavým či přínosným pro uživatele. I proto se výsledky v některých kategoriích opakují. Pro méně úspěšné firmy tedy existuje snadné doporučení – poučit se z kritiky vyplývající z hodnocení a na svých prezentacích poměrně výrazně zapracovat,“ komentuje výsledky soutěže Luboš Plotěný, vedoucí konzultačního centra Dobrý web, které projekt WebTop100 pořádá.

Společnost ČEZ obhájila své loňské vítězství také v oborovém žebříčku Energetika. Pro první místo si stejně jako loni přišli také vítězové žebříčků Finance, Obchod a prodej, E-shop a Potravinářství a gastronomie. V této kategorii však byl loni oceněn jiný web, a to konkrétně www.prazdroj.cz.

Vítězové oborových žebříčků WebTop100 v roce 2009:

• Auto-moto: AAA Auto (www.aaaauto.cz)

• Telekomunikace: Telefónica O2 Czech Republic (www.cz.o2.com)

• IT: Kerio Technologies (www.kerio.cz)

• Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)

• Obchod a prodej: FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC) (www.freeport.cz)

• Průmysl: ČKD Mobilní Jeřáby (www.ckd-jeraby.cz)

• Energetika: ČEZ (www.cez.cz)

• Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)

• E-shop: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)

• Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)

• Kultura: ZOO Dvůr Králové (www.zoodvurkralove.cz)

• Marketingový nástroj: Pivovary Staropramen (www.tosivypijes.cz)

• Microsite: T-Mobile Czech Republic (http://naspacir.symbio.cz)

• Marketingová trefa: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)

• Designová trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)

• Uživatelská trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)

V letošním ročníku došlo k mírnému upravení jednotlivých vypsaných žebříčků. Kategorie Cestovní ruch byla nahrazena žebříčkem Kultura a zároveň došlo k rozdělení žebříčku Telekomunikace a IT do dvou samostatných kategorií. Metodika hodnocení oborových žebříčků zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle použitelnosti, grafického designu, technického řešení a marketingu se hodnotil také přínos pro uživatele. Kompletní výsledky WebTop100 2009 jsou k dispozici na stránkách soutěže.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče