Průzkum: Raději více šancí než jedno terno

14. dubna 2011, 13:33 - Profit, TZ
14. dubna 2011, 13:33

Pro Čechy nejsou příliš atraktivní spotřebitelské soutěže, kde lze vyhrát pouze jednu velkou částku a nic dalšího.

Foto: Profimedia.cz

Podle průzkumu společnosti Faktum dává většina lidí přednost soutěžím, ve kterých mohou získat více menších výher. Ovšem pod hranicí 1 000 Kč již výhra přestává být atraktivní. Dotazování proběhlo v rámci programu Factum Omnibus ve dnech 25. - 30. 3. 2011 metodou řízených osobních rozhovorů na reprezentativním výběrovém souboru 1001 občanů České republiky ve věku od 15 let, získaném kvótním výběrem.

Zdroj: Factum

Mezi lidmi není jednoznačná preference jednoho typu soutěže. Jen velmi slabý zájem je o výhry pohybující se maximálně ve stokorunách. Na druhou stranu soutěž s jedinou výhrou ve výši 1 milionu korun by si vybrala méně než čtvrtina lidí. Obecně se tedy Češi profilují spíše jako realisté, preferující soutěž s vyváženým poměrem výše výhry a rizika.

Hodnocení jednotlivých soutěží je ovlivněno sociodemografickými faktory. Významné rozdíly se vyskytují především u soutěže s jednou výhrou v hodnotě 1 mil. Kč:

Zdroj: Factum

Větší ochotu riskovat projevují častěji muži (27 %) než ženy (19 %). Zajímavé je rozložení názorů podle vzdělání. S vyšším vzděláním ubývá těch, kteří by volili soutěž s jednou velkou výhrou. Největší oblibu si soutěž s jednou výhrou získala u vyučených (26 %), zatímco mezi vysokoškoláky je podíl lidí upřednostňujících tuto variantu o deset procentních bodů nižší (16 %). Zájem o vyšší výhru i za cenu vyššího rizika projevují také častěji Češi (26 %) než Moravané (19 %).

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít