Průzkum: Povánoční výprodeje a slevy využívá k nákupům 82 procent Čechů

14. prosince 2011, 13:43 - MediaFax
14. prosince 2011, 13:43

Podle listopadového průzkumu společnosti ING Bank ČR celých 82 procent dospělé populace propadá nákupní horečce v povánočních a novoročních výprodejích. Banka o tom informovala ve středu.

Foto: Profimedia.cz

Jen 18 procent z celkového počtu respondentů se tohoto typu nakupování neúčastní. Do jisté míry překvapivé jsou malé rozdíly v chování podle příslušnosti k pohlaví, a to především u mužů, kteří se normálně nakupování vyhýbají. Slev podle průzkumu využívá 88 procent žen a také až 77 procent mužů.

Větší odlišnosti pak lze sledovat při členění podle věku. Výprodejů nejraději využívají mladí lidé mezi 18 a 25 lety, kteří odpověděli kladně v 94 procentech případů. Nejméně naopak povánočních výhodných nabídek využívají lidé ve věku 56 až 65 let, a to v 73 procentech.     

„Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje. Toto nákupní chování je racionální a pochopitelné i proto, že lidské návyky jsou předvídatelné a člověk rád naplňuje svou potřebu, že dobře nakoupil a k tomu ještě ušetřil část financí,“ komentoval Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank.

Průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít