Menu Zavřít

Průměrní už na ni nedosáhnou

20. 11. 2006
Autor: Euro.cz

ZNAČKA KLASA Mezi spotřebiteli je z národních značek kvality nejznámější potravinářská Klasa. I mezi výrobci je o ni zájem. Ale pozor, stát nedávno výrazně zpřísnil pravidla pro její udělování. Národní značka kvality Klasa je od září udělována podle přísnějších pravidel.

ZNAČKA KLASA Mezi spotřebiteli je z národních značek kvality nejznámější potravinářská Klasa. I mezi výrobci je o ni zájem. Ale pozor, stát nedávno výrazně zpřísnil pravidla pro její udělování.

Národní značka kvality Klasa je od září udělována podle přísnějších pravidel. Nejvýznamnější změnou byl požadavek nadstandardní kvality, kterou musí výrobek minimálně v jednom znaku vykazovat.

Do budoucna by tak díky této podmínce měla být Klasa udělována pouze těm potravinářským výrobkům, které jsou nad úrovní běžně dostupných potravin. „Zpřísněním pravidel pro udílení značky Klasa jsme chtěli reagovat na rostoucí požadavky samotných spotřebitelů,“ vysvětluje ředitel Státního zemědělského intervenčního fondu Jan Höck.

Podle nových pravidel nebude rovněž možné udělovat značku Klasa výrobkům distribuovaným pod privátní značkou obchodních řetězců nebo pod značkou společného odbytu.

Na druhou stranu je v pravidlech uděleno i několik výjimek ze stávajících zákazů. Doposud musely být veškeré výrobky nesoucí tuto značku prodávány jako balené. Nyní je však udělena výjimka pekařským a cukrářským výrobkům, které nemusí mít spotřebitelské balení. Prodejce je ale povinen označit je tak, aby bylo možné spojit je s výrobcem, názvem výrobku a logem značky Klasa. Nová pravidla rovněž umožňují umístění loga Klasa na velkoobchodní balení potravin. „K tomuto kroku nás přiměl rostoucí význam gastronomického trhu,“ upřesňuje Höck.

Další část pravidel se vztahuje k povinnostem výrobců, kteří o značku Klasa pro své výrobky žádají. K žádosti musí předkládat fotodokumentaci a obal (respektive etiketu) výrobku, laboratorní rozbory a některý z certifikátů dokládajících dodržování bezpečnostních standardů (certifikát ISO, HACCP, BRC nebo IFS). Pravidla také upravují jak používat logo značky Klasa na obalech oceněných výrobků a rovněž na propagačních materiálech výrobců.

Základní pilíře pravidel pro udělování značky však zůstávají neměnné. Stále platí, že výrobek musí být zcela vyroben v České republice a musí splňovat stanovenou míru domácích surovin. Masné produkty nesmí obsahovat takzvané separáty. Stejné zůstává i období, na které je značka udělována. Tedy tři roky, po jejichž uplynutí může být vlastnictví prodlouženo.

Díky velkorysému rozpočtu, kterým stát reklamní kampaň Klasy zaštítil, si může Státní zemědělský intervenční fond dovolit i některé netradiční propagační akce.

BRAND24

Pokud tak třeba v nejbližších dnech potkáte někoho na lyžích, byť nebude sníh, nedivte se. Promotéři tak upozorňují na partnerství značky Klasa s tradičním běžkařským závodem Jizerská padesátka. Oblečení budou ve speciálních kostýmech s logem Klasa, jejichž součástí jsou i běžkařské lyže a hůlky. „Snažíme se propojovat značku Klasa se sportem. V loňském roce jsme například podpořili Světový pohár žen v alpských disciplínách, do kampaně se před časem zapojili také Kateřina Neumannová, Martin Koukal, ale i další sportovci,“ vysvětluje Jitka Rambousková, která zajišťuje marketingové akce Klasy.

Promotéry tak lze potkat na hlavních cyklostezkách po celé republice, na oblíbených Road Show Klasa a také před vybranými hypermarkety. Každý promotér nabízí k ochutnání výrobky oceněné Klasou. Ty nebudou chybět ani na zastávkách s občerstvením na trati Jizerské padesátky.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).